پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۵/۱۹

وزيري نژاد ، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

با اجراي طرح محله ما ، فرهنگسرا هاي متمرکز در محلات تشکيل شده است

دومين مجمع عمومي مديران و مسئولان فرهنگي محلات 14 گانه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد .

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در اين جلسه اظهار داشت : با تشکيل محلات 14 گانه در قزوين توانستيم هزينه هاي عمراني را کاهش بدهيم چراکه در سطح محلات شهر، فرهنگسراهاي متمرکز تشکيل شده است.
وي با تاکيد بر لزوم شکل گيري وحدت بين محلات و اجراي برنامه هاي هماهنگ و يکپارچه افزود: ضمن دست يابي به اين امر مهم قادر خواهيم بود بر اساس برنامه ي چشم انداز تعريف شده براي محلات پيش برويم و به اهداف توسعه اي دست پيدا کنيم .
وزيري نژاد از استقلال مالي محلات با استفاده از رويکرد هاي فرهنگي صحبت کرد و گفت : در اين بخش هر محله يا هر مسجد مي تواند با استفاده از مباحث اقتصادي از برنامه هاي فرهنگي حمايت کند .
اين مقام مسئول در ادامه بر استفاده از پتانسيل محلات در برنامه هاي بزرگ نمايشگاهي و جشنواره اي سازمان در سال جاري و سالهاي پيش رو تاکيد کرد .
وزيري نژاد بيان کرد: با استفاده از توانمندي هاي فرهنگي محلات مي توانيم بستري مناسب براي تشکيل کارگروه برنامه ريزي جهت اجراي فاز بعدي طرح محله ما در سال 92 تلاش کنيم .
وي همچنين يکي از موفقيت هاي مهم طرح محله ما طي يکسال اخير را در برگزاري بيش از يکهزار کارگاه آموزشي در سطح محلات 14 گانه براي شهروندان برشمرد .
در ابتداي اين جلسه نيز مسئول اجرايي طرح محله ما گزارشي از اقدامات صورت گرفته در 4 ماه گذشته ارائه داد و مديران و مسئولان فرهنگي محلات نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در اين مبحث مطرح کردند .
اين مسئولان فرهنگي با ابراز اميدواري از اينکه طرح محله ما با محوريت مساجد فعال شهر و با پتانسيل بسيار قوي در حال اجرا مي باشد بيان کردند : توجه همه جانبه به برنامه هاي مختلف در حوزه خانواده ، کودک و نوجوان و فعاليت هاي آموزشي و تربيتي مي تواند در قالب طرح محله ما به اجرا در آيد .
اين مسئولان فرهنگي همچنين بحث انتقال تجربه محلات به يکديگر و فعاليت تخصصي محلات در حوزه هاي فرهنگي و مذهبي در کنار راه اندازي پرتال محلات براي پشتيباني مناسب در اجراي برنامه هاي مورد نظر را نيز مطرح کردند .
در اين جلسه مسئولان فرهنگي افزودند: هرمحله با توجه به پتانسيل هاي فراواني که در مباحث اجرايي ، برنامه ريزي ، فرهنگي و مذهبي شهر دارد مي تواند خدمات فراواني ارائه کند و در اين بخش مي توان از ظرفيت بالاي 20 نفر فعال فرهنگي در هر محله که زير نظر مسئولان مربوطه به فعاليت مي پردازند استفاده کرد .
گفتني است ، بيش از 300 نيروي فعال فرهنگي در قالب طرح محله ما در شهر قزوين به فعاليت مي پردازند .
پايان پيام     

 

تصاویر مرتبط