چهارشنبه ۱۳۹۵/۱۰/۰۸

نظري‌پور، معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين خبر داد؛

برگزاري هشتمين همايش ملي توسعه شهري در قزوين

فرزانه نظري‌پور، معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين گفت: سيزدهمين همايش شهر و سيماي شهري و هشتمين همايش ملي توسعه شهري در بهمن ماه سال جاري در قزوين برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نظري‌پور افزود: اين همايش با موضوع قزوين، پايلوت جهاني اهداف توسعه پايدار شهري (SDG) و در راستاي معرفي اهداف و مأموريت‌هاي SDG و تبادل اطلاعات ميان فرهيختگان، کارشناسان، اساتيد دانشگاهي و مجموعه مديريت شهري برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اهداف برگزاري اين همايش اظهار کرد: دست‌يابي به اهداف جهاني توسعه پايدار از طريق برنامه‌ريزي محلي و شکوفايي شهري، تقويت ابزارهاي پياده‌سازي و احياي همکاري‌هاي جهاني براي توسعه پايدار شهري و دستيابي به تفاهم‌نامه‌هاي مشترک و رسيدن به پروژه‌هاي اجرايي توسعه پايدار در شهر قزوين از جمله اهداف برگزاري اين همايش است.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين با بيان اينکه به کارگيري طرح‌هاي ابتکاري در توسعه زيرساخت‌ها و تاب‌آوري شهري از محورهاي اين همايش است، عنوان کرد: پايداري اکوسيستم و بهره‌گيري از انرژي تجديدپذير، اعتلاي شاخص‌هاي پايداري زيستي و مشارکت جهاني، عدالت و جامعه صلح‌آميز بر پايه اعتلاي کيفيت زندگي از ديگر محورهاي اين همايش است.

نظري‌پور با اشاره به انتخاب شهر قزوين به عنوان پايلوت اجراي شاخص SDG گفت: با توجه به تفاهم‌نامه مشترک آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN-HABITAT)، مجمع جهاني شهرهاي اسلامي، شهر قزوين و سازمان محيط زيست کشور در نشست مشترک ژنو، شهر قزوين به عنوان پايلوت بين‌المللي نظارت و گزارش‌دهي شاخص SDG محيط شهري انتخاب شده است.

وي افزود: همچنين شهر قزوين به عنوان پايلوت اجراي برنامه‌هاي شکوفايي شهري MCCPI از ميان 64 شهر از 38 کشور دنيا انتخاب شده است.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين با بيان اينکه در سال 2015 ميلادي سران دولت‌ها با تصويب دستور کار 2030 بر تعيين مسير به سوي توسعه پايدار و اهداف توسعه پايدار SDG توافق کردند، تصريح کرد: اين دستور کار شامل 17 آرمان و 169 هدف است که اهداف عملياتي کمي بايد در ابعاد اجتماعي، اقتصادي، زيست محيطي و توسعه پايدار به کار گرفته شود.

نظري‌پور مفهوم توسعه پايدار را حاصل رشد و آگاهي جهاني دانست و گفت: مشکلات محيطي در حال رشد، موضوعات اجتماعي و اقتصادي، فقر و نابرابري و نگراني‌ها در خصوص يک آينده سالم براي بشر از جمله اهداف توجه به توسعه پايدار در جهان است.

وي با اشاره به اهداف توسعه پايدار (SDG) گفت: زندگي سالم و ارتقاي رفاه، دسترسي به انرژي پاک و مقرون به‌صرفه، رشد اقتصادي پايدار و کار شايسته، ارتقاي زيرساخت‌هاي تاب‌آور، صنعتي فراگير، الگوي توليد و مصرف پايدار و احياي مشارکت جهاني براي توسعه پايدار را مي‌توان از اهداف توسعه پايدار برشمرد.

معاون شهرسازي و معماري شهردار قزوين با اشاره به نحوه ثبت‌نام براي حضور در اين همايش اظهار کرد: کارشناسان، مهندسان و دانشجويان براي شرکت در اين همايش مي‌توانند مشخصات خود را در سايت www.simaye-shari.qazvin.ir ثبت کنند و با برگه ثبت نام در اين همايش حضور يابند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط