دوشنبه ۱۳۹۱/۰۵/۰۹

رحماني، سرپرست اجرائيات شهرداري قزوين خبر داد؛

جلوگيري از هزار و 223 مورد ساخت و ساز و تعميرات غير مجاز

اجرائيات شهرداري قزوين در سه ماهه نخست سال جاري از هزار و 223 مورد ساخت و ساز و تعميرات غير مجاز جلوگيري كرد.

 

سرپرست اجرائيات شهرداري قزوين گفت: اجرائيات شهرداري قزوين در سه ماهه نخست سال جاري  از هزار و 223 مورد ساخت و ساز و تعميرات غير مجاز جلوگيري كرد.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مرتضي رحماني با بيان اينكه توسط اجرائيات مناطق سه ،يک و دو شهرداري قزوين به ترتيب از 560 و 407 و 256 مورد ساخت و ساز و تعميرات غير مجاز  جلوگيري شده است، افزود: اجرائيات شهرداري منطقه سه با 46 درصد بيشترين ميزان جلوگيري از وقوع تخلفات ساختماني را به خود اختصاص داده است .
وي با بيان اينكه در سه ماهه نخست سال جاري 228 فقره احکام قضايي جهت ممانعت از ساخت و ساز و اجراي احکام از مراجع ذيربط  اخذ گرديده است، بيان كرد:در مدت زمان يادشده هزار و 775 فقره اخطار کتبي جهت متوقف نمودن عمليات ساختماني از جانب مامورين گشتي دواير اجرائيات صادر گرديده است که واحد اجرائيات شهرداري منطقه سه با صدور 762 فقره اخطار کتبي که بالغ بر 43 درصد مجموع اخطارهاي صادره مي‌گردد حائز بيشترين ميزان بين دواير اجرائيات گرديده است .
رحماني رفع خلاف توسط 132 متخلف ساختماني به هنگام ساخت و ساز غيرمجاز نيز از ديگر اقدامات دواير اجرائيات عنوان كرد و گفت: بيشترين ميزان رفع خلاف توسط واحد اجرائيات شهرداري منطقه سه با 70 مورد رفع تخلف که بالغ بر 53 درصد مجموع رفع تخلفات به هنگام ساخت و ساز مي‌باشد انجام شده است .
سرپرست اجرائيات شهرداري قزوين افزود: از ديگر اقدامات دواير اجرائيات مناطق مي‌توان به 37 مورد ارسال پرونده تخلف به کميسيون ماده صد، 80 مورد ابلاغ راي کميسيون ماده صد، 104 مورد اخطار تخليه جهت اجراي حکم، 5 مورد اخطار جمع آوري کيوسک و دکه، 2 مورد اجراي احکام پلمپ، 1 مورد اجراي حکم فک پلمپ، 26 مورد اجراي احکام تخريب، 27 مورد اجراي احکام جريمه و 24 مورد تشکيل پرونده و ارائه به ساماندهي مشاغل مزاحم  اشاره كرد.
اين مسوول اضافه كرد: در سه ماهه نخست سال جاري وسايل و مصالح 272 فقره از متخلفان ساختماني که به اخطارهاي صادره اعتنا ننموده و بر ادامه تخلف اصرار ورزيده‌اند جمع آوري شده است که بيشترين ميزان عمليات جمع آوري ادوات متخلفان ساختماني توسط  واحد اجرائيات شهرداري منطقه سه با 139 مورد صورت پذيرفته است .
وي گفت: در راستاي رفع سدمعبر توسط امور صنفي تعداد 299 مورد اخطار کتبي جهت مغازه داران صادر گرديده که واحد اجرائيات شهرداري منطقه دو با صدور 224 فقره اخطار کتبي که بالغ بر 75 درصد مجموع اخطارهاي صادره به مغازه داران مي گردد بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است .
رحماني ادامه داد: طي اين مدت دواير اجرائيات شهرداري اقدام به جمع آوري 345 مورد وسايل و لوازم پوشاک، موارد خوراکي و پرندگان متخلفان هنجارشکن در سطح شهر كرده است که واحد اجرائيات شهرداري منطقه يک با جمع آوري 170 فقره که بالغ بر 49 درصد مجموع جمع آوري‌ها مي گردد بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده است .
سرپرست اجرائيات شهرداري قزوين با بيان به اينكه همچنين در مدت ياد شده جهت پاکسازي معابر از خودروهاي فرسوده و اسقاطي 15 مورد اخطار کتبي به مالکين خودروهاي اسقاطي داده شده است که اين عمليات توسط واحدهاي اجرائيات شهرداري منطقه يک و سه صورت پذيرفته است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاري همچنين تعداد 251 نفر از متکديان، کودکان خياباني و بيماران رواني و افراد کارتن خواب توسط واحدهاي اجرائيات مناطق و به محوريت اداره هماهنگي اجرائيات مناطق جمع آوري شده است .
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط