یکشنبه ۱۳۹۱/۰۵/۰۸

کاظمي، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز قزوين:

امسال 70 هزار اصله نهال در شهر قزوين كاشته مي شود

طرح درختكاري در فضاي سبز قزوين كه از ابتداي سال آغاز شده ، با كاشت 70 هزار اصله درخت در معابرشهر ، بوستان ها و طرح هاي جنگلكاري كمربند سبز ادامه يافته و شهر قزوين چهره سبز تري به خود مي گيرد.

 

سيد مهدي كاظمي ، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: اين طرح با هدف ارتقاء كيفيت هاي فضاي سبز شهري و در راستاي سرعت بخشيدن به توسعه فضاي سبز شهري اجرا مي شود.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز با بيان اينكه شهر قزوين در حال حاضر داراي 35 هكتار طرح جنگلكاري در قالب كمربند سبز در دو محور شمال و جنوب شهر است ،گفت: يكي از پروژه هاي مهم سازمان در سال جاري كاشت 70 هزار اصله نهال است كه در اين پروژه علاوه بر كاشت انبوه درختان در معابر مناطق سه گانه شهر ، بوستان ها و معابر محله هاي مينودر و پونك به تعداد25 هزار اصله، توسعه طرح جنگلكاري كمربند سبز در دو محور شمال و جنوب اتوبان تهران – زنجان و محور شرق قزوين (حدفاصل ميدان مينودرب تا عوارضي) با كاشت 20 هزار اصله درخت و طرح توسعه جنگلكاري اراضي بوستان ملي باراجين با كاشت 25 هزار اصله درخت ، در برنامه كاري امسال اجرا مي شود.
كاظمي افزود: از ابتداي سال جاري طرح درختكاري در معابر 22 بهمن ، غدير، رزمندگان ،سيدالشهداء و ...  اجرا شده و 23 معبر شهر قزوين در طرح بازپيرايي سال جاري، درختكاري مي شوند.
وي در خاتمه مهمترين الزام پس از كاشت اين درختان را مراقبت هاي پس از كاشت شامل آبياري منظم ، كوددهي و مبارزه با آفات گياهي دانست و از شهروندان تقاضا كرد تا در حفظ و نگهداري فضاي سبز شهري همچون گذشته كوشا باشند.
 
پايان پيام
                                 

 

تصاویر مرتبط