شنبه ۱۳۹۵/۰۹/۱۳

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه آموزشي «خود آگاهي و همدلي» در محله شهيد انصاري قزوين برگزار شد

کارگاه آموزشي با موضوع «مهارت خود آگاهي و همدلي» از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با مشارکت مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين با هدف افزايش مهارت «خود آگاهي نسبت به توانمندي هاي خود» در محله شهيد انصاري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ موسوي کارشناس سلامت در اين کارگاه آموزشي گفت: خودآگاهي و احساس خوب داشتن نسبت به آنچه که هستيم و همدلي کردن با ديگران ظرفيت درک انسان‌ها را افزايش مي‌دهد و لازمه زندگي شاد و موفق است.

موسوي افزود: بسياري از افراد در رويارويي با مسايل زندگي توانايي لازم ندارند و همين امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسايل روزمره زندگي ناتوان و آسيب پذير ساخته است.

وي اظهار کرد: يکي از مهمترين عواملي که به ما کمک مي کند زندگي خوبي داشته باشيم، اين است که خود را بشناسيم  و احساس خوبي در مورد خودمان داشته باشيم.

موسوي اضافه کرد: انسان ها براي مقابله سازگارانه با موقعيت هاي تنش زا و کشمکش‌هاي زندگي، نياز به آموختن برخي از مهارت‌ها را دارند و يکي از موثرترين برنامه هايي که به افراد کمک مي کند تا زندگي بهتر و سالم تري داشته باشند، برنامه آموزش مهارت‌هاي زندگي است.

وي در ادامه گفت: مهارت برقراري رابطه موثر به فرد کمک مي کند تا بتواند نظرات، عقايد، خواسته ها، نيازها و هيجان هاي خود را ابراز و به هنگام نياز از ديگران درخواست راهنمايي کند.

موسوي يکي از مولفه هاي مهم خود آگاهي را عزت نفس ذکر کرد و افزود: عزت نفس بالا موجب اعتماد به نفس مي شود که تصميم گيري خوب و مستقل و برخورد مناسب با تعارضات بين فردي را تسهيل مي کند،.براي داشتن عزت نفس بالا افراد بايد اول بدانند چه چيزي در آنان احساسات خوب بوجود مي آورد و سپس به گونه اي برنامه ريزي کنند که اين نوع رويدادها در زندگي شان رخ دهد.

گفتني است؛ در اين کارگاه آموزشي به  مهارت خودآگاهي فرد، توانايي شناخت و آگاهي از خصوصيات  فرد،نقاط ضعف و مثبت،ترس و خود آگاهي که پيش شرط ضروري روابط اجتماعي وروابط بين فردي مي باشد اشاره شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط