شنبه ۱۳۹۵/۰۹/۱۳

موسي‎خاني، معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

آتش سوزي پارکينگ عمومي در خيابان خيام قزوين اطفاء شد

قدير موسي‎خاني، معاون عمليات سازمان آتش‎نشاني و خدمات ايمني قزوين گفت: آتش سوزي و دود گرفتگي شديد پارکينگ عمومي در خيابان خيام قزوين با تلاش آتش نشانان به موقع اطفاء شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‏ نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ موسي خاني اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 10 و 10 دقيقه روز دوشنبه 8 آذرماه، از آتش سوزي در پارکينگ عمومي خودرو در خيابان خيام قزوين خبر داده شد که بلافاصله نيروهاي ويژه اطفاء حريق سازمان آتش نشاني از 5 ايستگاه‌ عملياتي "شهيد بابايي، مولوي، باغ دبير، غياث آباد و نواب" به محل اعزام و مشاهده کردند پارکينگ مذکور طعمه حريق شده و حجم زيادي از دود غليظ از مسير رمپ ورودي پارکينگ در حال خروج مي‌باشد.

وي با اشاره به رسيدن اولين واحد آتش نشاني در کمتر از 4 دقيقه به محل حادثه افزود: حريق در انبار وسايل واقع در طبقه منفي 2 اين پارکينگ رخ داده و به علت وجود وسايل پلاستيکي و قابل اشتعال در اين قسمت، شعله وري منجر به انتشار دود غليظ و شديد در تمامي قسمتهاي پارکينگ گرديده است.

وي در ادامه افزود: با توجه به شرايط حريق و شدت دودگرفتگي آتش نشانان همراه با تجهيزات پشتيباني و نيروهاي کمکي از 5 ايستگاه به محل اعزام و با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات ويژه اطفاء حريق در کمترين زمان ممکن حريق را مهار و نسبت به جستجوي کامل محل حادثه به منظور يافتن مصدومين احتمالي اقدام کردند.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني قزوين با اشاره به اينکه خوشبختانه اين حادثه خسارات جاني نداشت، افزود: آتش نشانان پس از ايمن سازي کامل صحنه حادثه و تخليه کامل دود به ماموريت خود پايان دادند.

وي در پايان از شهروندان خواست تا با رعايت موارد ايمني از بروز اين گونه حوادث جبران ناپذير جلوگيري کنند.

گفتني است؛ علت بروز اين حادثه از سوي کارشناسان واحد علت يابي سازمان آتش نشاني در دست بررسي مي باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط