پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۸/۰۶

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه آموزشي تقويت و بهبود روابط همسران برگزار شد

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ کارگاه آموزشي تقويت و بهبود روابط همسران به منظور توانمندسازي خانواده ها از طريق ايجاد و توسعه مهارتهاي مورد نياز براي زندگي به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي رواني اجتماعي و رفتارهاي پرخطر و آسيب زننده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ اين کارگاه آموزشي از سلسله کارگاه هاي آموزشي مهارت هاي زندگي ويژه خانواده ها مي باشد که از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به طور مستمر در سطح محلات، مراکز آموزشي سازمان برگزار مي شود.

 برجعلي،کارشناس خانواده هدف اصلي اين کارگاه،افزايش دوستي و تعهد در رابطه ،افزايش صميميت، غني ساختن مهارتهاي ارتباطي زوجين، درک زوج از اهميت رابطه با خانواده همسر و آشنايي زوج با مدل خانواده ها مي باشد.

برجعلي افزود:راهکارهاي داشتن خانواده سلامت محور را تشريح کرد و افزود:سلامت با آرامش درون خانواده ارتباطي تنگاتنگ دارد،در خانواده سالم اعضاي آن در کنار هم آرامش و راحتي را تجربه مي کنند.

به گفته وي شيوه برخورد خانواده سلامت محور با مشکلات متفاوت است و در مقابله با مشکل و ايجاد راه حل ها پويا تر عمل مي کنند.

برجعلي اضافه کرد:همچنين در خانواده سلامت محور استقلال هاي عاطفي بيشتر وجود دارد و در چنين خانواده هايي احساس شفقت بيشتري مي باشد و رابطه ها رفيقانه است و به همين دليل آدم ها به دنبال قضاوت يکديگر نيستند.

وي با بيان اينکه درخانواده سلامت محور توجه به عطش عاطفه نمود عيني دارد، گفت: هر چقدر اين عطش در درون خانه بدون پاسخ بماند، فضاهاي بيروني مي تواند آسيب هايي را براي فرد ايجاد کند .

لازم به ذکر است:شرکت کنندگان در اين کارگاه با سوالات کتبي که توسط مدرس کارگاه تهيه شده بود مورد سنجش قرار گرفتند.

 

تصاویر مرتبط