پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۴/۱۵

توسط خانه فرهنگ وکتابخانه محمديه صورت گرفت؛

برگزاري همايش بهداشت و سلامت شهروندي

به منظور ارتقاي آموزش شهروندي وسطح فرهنگ واطلاعات عمومي شهروندان درحوزه سلامت، همايش بهداشت وسلامت شهروندي در حسينيه امامزاده علي(ع) برگزارشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين ؛ در راستاي تعامل و مشارکت بيشتر با متوليان مساجد استان ، جلساتي از سوي متوليان مربوطه در سازمان فرهنگي ورزشي با دبير هيات امناي امامزاده علي (ع) تشکيل شد و در نتيجه ي هماهنگي با کارگروه فرهنگي و نظرسنجي ازشهروندان منطقه، همايش بهداشت وسلامت شهروندي در 11 تيرماه مصادف با روز جوان در مسجد امامزاده علي (ع) برگزار شد.

در همايش بهداشت وسلامت شهروندي دکتر قاسمي پزشک عمومي در خصوص عوامل و نشانه هاي استرس و روش هاي کاهش استرس در زندگي مطالبي بيان کرد وگفت: استرس ناراحتي و مشکلي است که همه انسانها به نوعي با آن در ارتباط هستند بايد گفت هر عاملي که تعادل زندگي را به هم مي ريزد استرس ناميده مي شود .

وي تاکيد کرد: بسياري از بيماري ها مانند ديابت و بيماري قلبي با استرس و روح و روان انسان در ارتباط هستند .

اين پزشک عمومي خاطرنشان کرد: درنتيجه ي استرس ، سيستم عصبي بدن فعال شده ، ضربان قلب و فشارخون افزايش يافته و چشمها گشاد مي شود همچنين بسياري ازبيماري هاي قلبي و گوارشي در بدن بروز پيدا کرده و اگر اين روند ادامه پيدا کند سکته و حتي مرگ انسان رقم مي خورد .

قاسمي با بيان اينکه توانايي هاي افراد درمقابله با استرس متفاوت است گفت: گاهي مشکل به وجود آمده تحريک کننده و استرس زا است و ممکن است فرد احساس حقارت و تهديد کند و درنتيجه واکنش هاي متفاوت جهت مقابله با آن داشته باشد.

وي يادآورشد: طي تحقيقات صورت گرفته ازسوي روانشناسان در رابطه با اينکه چه عاملي بيشترين استرس را ايجاد مي کند به ترتيب مرگ همسر، طلاق، جدايي از همسر و يا جدا زندگي کردن همسران بيشترين عامل استرس گزارش مي شود .

اين پزشک عمومي احساس افسردگي و بدخلقي ،اختلال خواب ، خنديدن بي دليل ، سرزنش کردن ديگران _به دليل مسايل ناخوشايندي که براي هر فرد پيش مي آيد_ را از نشانه هاي استرس عنوان کرد .

قاسمي با بيان اينکه انسان هاي بزرگ با استرس به خوبي مقابله مي کنند افزود: ارتباط قلبي با خداوند و آرامش روحي حاصل از آن، دوري از موقعيت هاي تنش زا، منطقي برخورد کردن با عامل استرس ازجمله راه هاي کاهش استرس است.

براساس اين گزارش؛ طي هماهنگي با انجمن پرستاري نيز دو پرستار به عنوان سخنران نيز در همايش حضور داشتند و تست قند خون و فشار خون نيز ازشرکت کنندگان گرفته شد .

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط