سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۴/۱۳

شفيعي، مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين خبر داد:

انفجار گاز LPG خودرو سه مجروح بر جاي گذاشت

سوخت گيري غير استاندارد گاز LPG خودروي پژو باعث مصدوم شدن 3 نفر شد .

 

سيد علي شفيعي مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : يک دستگاه خودروي پژو GLX مجهز به سيستم سوخت گاز مايع غيراستاندارد در کمربندي جمهوري اسلامي به صورت غيرمجاز و در حال سوختگيري بود که عدم رعايت موارد ايمني باعث انفجار خودرو مذکور شد.
شفيعي افزود: در اين حادثه 3 نفر مجروح شدند که 2 نفر مجروحين سرنشينان خودرو پژو و 1 نفر هم راننده خودرو مقابل بود.
مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين تصريح کرد: متاسفانه عده اي از شهروندان اقدام به نصب غيراستاندارد سيستم گاز مايع در خودروها يگانه سوز خود مينمايند که دراين امر موجب حوادث ناگواري دراين زمينه شده است . گفتني است ايستگاههاي 2 و 3 در اين عمليات حضور داشتند.
شفيعي تاکيد کرد: کپسول هاي 11 کيلويي ويژه اجاق گازهاي خانگي با فشار 100 واحد Psi طراحي شده اند در صورتي که فشار سيلندر LPG خودروها با فشار 80 واحد Psi محاسبه مي گردد و اين تفاوت فشار خطر آفرين است.
وي ادامه داد : گاز مايع به دليل سنگين تر بودن از هوا قدرت انفجاري نسبت به گاز CNG دارد و حتي خطرات انفجاري آن بيشتر از بنزين است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني توصيه کرد : با توجه به اينکه شهر قزوين فاقد جايگاه سوخت LPG مي باشد ، شهروندان از نصب کيت LPG بر روي خودروهاي خود خودداري نمايند و با نصب غيراستاندارد ندارد اين کيت سلامت جاني و اموال خود و ديگران را به خطر نياندازند.
گفتني است ، سازمان آتش نشاني بارها نسبت به غيراستاندارد بودن اين گونه سوختگيري ها اطلاع رساني نموده اما متاسفانه عده اياز شهروندان با نصب غيراستاندارد اين تجهيزات و عده اي ديگر با فروش و شارژ کپسول هاي مايع خطرات بي شماري را براي خود و ديگران فراهم مي آورند.
 

 

تصاویر مرتبط