سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۴/۱۳

با گذشت 10 ماه از آغاز پروژه حاصل شده است؛

76درصد پيشرفت در احداث تقاطع غيرهمسطح نصر

پروژه تقاطع غيرهمسطح نصر با اعتبار بيش از 64 ميليارد ريال با هدف روان‌سازي تردد خودروها و بهبود سيما و منظر شهري با 76 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجرا مي‌باشد.

 

بهنام خواجه‌وند، سرپرست فني پروژه تقاطع غيرهمسطح نصر با بيان اين مطلب در گفت و گو با پيام شهر، اظهار كرد: شركت ملي ساختمان، اين طرح را از شهريور سال90 آغاز نموده و كل خاكبرداري پروژه 192 هزار مترمكعب است و تاكنون 94 درصد ازخاكبرداري پروژه انجام شده است.
سرپرست فني پروژه تقاطع غيرهمسطح نصر خاطرنشان كرد: اين پروژه شامل 67 قطعه ديوار حايل با ارتفاع متغير 2 تا 9 متري به طول 804 متر در طرفين مسير زير گذر پروژه مي باشد كه اجراي فوندانسيون وآرماتوربندي ديوارهاي مذكور به طور كامل انجام شده و90 درصد ديوارهاي پروژه نيز تاكنون بتن ريزي شده است.
خواجه وند با اشاره به اين كه پروژه شامل 24 عدد شمع و چهار عدد سرشمع‌هاي مربوط به آن است گفت:  بتن‌ريزي و آرماتوربندي شمع و سرشمع هاي پروژه به طور كامل به اتمام رسيده است و چهارعدد پايلون مستقر برروي سرشمع ها نيز كه با سازه مختلط فولاد وبتن درحال اجرا مي باشد تاكنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
وي اضافه كرد: پل هاي ضلع غربي وشرقي پروژه با فاصله مركزي 130 متري ازيكديگر با پيشرفت فيزيكي 32 درصدي درحال اجرا مي باشند
وي در خصوص مشكلات موجود در اين طرح اظهار كرد: وجود دكل‌هاي فشار قوي برق، تيرهاي چراغ برق، خط لوله فاضلاب، فيبر نوري، لوله گاز شهري، لوله آب و كابل‌هاي مخابراتي از موانع موجود در مسير اجراي پروژه بود كه بخش عمده آن با همكاري ارگان هاي مربوطه مرتفع شده است.
گفتني است؛ تقاطع غيرهمسطح نصر در منطقه شمال شرقي شهر و درمحل تقاطع بلوارشهيد بهشتي و بلوار مدرس از شهريور ماه سال 90 با پيمانكاري شركت ملي ساختمان عمليات احداث آن آغاز شده و به مدت 10 ماه در حال انجام بوده و پيش بيني مي شود در آبان ماه سال جاري به اتمام مي رسد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط