دوشنبه ۱۳۹۵/۰۷/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين مطرح کرد؛

حمايت سازمان برنامه‌ريزي کشور براي تحقق برنامه‌هاي شکوفايي شهري قزوين

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: اميدواريم نام قزوين همانطور که در گذشته جايگاه بين‌المللي داشت، مجدد معرفي بين‌المللي شهر قزوين صورت گيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در جمع نمايندگان آژانس اسکان بشر سازمان ملل متحد در قزوين افزود: مديريت شهري قزوين موفق شده است تا حمايت سازمان مديريت برنامه‌ريزي کشور را براي تحقق اهداف و ماموريت‌هاي برنامه پايلوت جهاني شکوفايي شهري را داشته باشد و حمايت همه جانبه از اين سازمان اعلام شده است و اين مهم براي ما بسيار خوشحال کننده است.

شهردار قزوين درباره يکي ديگر از موفقيت‌هاي مديريت شهري قزوين گفت: با توجه به اينکه 9 ماه بيشتر از عمر برنامه شهرهاي سبز نميگذرد و جلسهاي که در سازمان محيط زيست کشور با حضور دکتر ابتکار برگزار شد، پيشنهادي ارائه شد تا شهر قزوين پايلوت جهاني برنامه شهرهاي سبز باشد و اين پيشنهاد مورد موافقت قرار گرفت و قرار شده است تا تشريفات تفاهم‌نامه اين مهم انجام شود.

وي درباره اين پيشنهاد اظهار کرد: شهر قزوين با توجه به کارهاي که انجام داده مورد وثوق سازمان ملل است و از طرفي يکي از شاخص‌هاي اصلي سند برنامه شکوفايي شهري موضوع محيط زيست مي‌باشد.

نصرتي اضافه کرد: با توجه به امکانات، منابع و ارزش‌هاي که حوزه بين‌الملل براي محيط زيست به‌خصوص مباحث تغيير اقليم قائل است، براي شهر قزوين پايلوت جهاني شهرهاي سبز بسيار پر اهميت است تا در آينده بتوانيم از اين جايگاه و ويژگيها بهره‌بردار باشيم.

نصرتي افزود: براي شهر قزوين بسيار خوشحال کننده است که نتايج اسنادي که تا به حال تهيه کرده و همکاري که با سازمان ملل داشته، اکنون در اصلي‌ترين برنامه سازمان ملل جايگاه ويژه پيدا کرده است و اميدواريم در هبيتات 3 نتايج پايلوت جهاني برنامه شکوفايي شهري قزوين گنجانده شود و اسم قزوين در اين عرصه بين‌المللي که هر 20سال يک بار تکرار مي‌شود، مطرح  شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط