شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۷

به پاس مشارکت در برگزاري چهارمين دوسالانه خوشنويسي ايران؛

وزير فرهنگ و ارشاد از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تقدير کرد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اهداي لوح تقدير به رئيس سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از اين مجموعه به دليل مشارکت مناسب در برگزاري چهارمين دوسالانه خوشنويسي ايران قدرداني کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي، چهارمين دو سالانه بين المللي خوشنويسي ايران با عنوان خواجه اختيار معروف به منشي گنابادي به ميزباني قزوين از ششم  شهريور ماه سال جاري در مجموعه تاريخي سراي سعدالسلطنه برگزار شد.

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در اين باره گفت: شهر تاريخي قزوين از ديرباز هنرمندان بزرگي را در دامان خود پروانده و استادان هنرمندي را در رشته هاي مختلف به تاريخ و فرهنگ ايران و جهان معرفي کرده است.

وي با بيان اينکه خوشنويسي بيش از ساير هنرها در اين شهر مينودري رونق و رواج داشته و دارد، افزود:سابقه خوشنويسي در اين ديار به بيش از يک هزار سال مي رسد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: از دوره تيموريان رشد هنر خوشنويسي در قزوين چشمگير بوده است و با حضور ميرعماد قزويني در دوره صفويه اوج هنر ايرانيان به رخ جهان کشيده مي شود.

وزيري نژاد افزود: عنوان پايتختي خوشنويسي ايران ظرفيتي است که اقتضاء مي کند تا با نگاه ملي و فراملي جنبه هاي مختلف اين هنر را تقويت کرد و زمينه را براي معرفي هر چه بيشتر اين ظرفيت تاريخي و نيز استادان صاحب نام و پرآوازه حاضر اين ديار فراهم کرد.

گفتني است؛ چهارمين نمايشگاه دوسالانه خوشنويسي ايران به مناسبت نکوداشت روز قزوين توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در سراي تاريخي سعدالسلطنه براي بازديد علاقه مندان  دائر بود و آئين معرفي برگزيدگان و اهداي جوايز و تجليل از هنرمندان چهارمين دوسالانه خوشنويسي ايران در قزوين بيست و پنجم شهريور ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

 

 

تصاویر مرتبط