شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۲۰

گنجي، معاون شهردار قزوين خبر داد؛

امضاي 17تفاهم نامه با سرمايه گذاران در يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم

در ميزهاي مذاکره يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم، کشورهاي کره جنوبي، ترکيه، انگلستان، چين و گرجستان، حضوري فعال و پويا داشتند که در نهايت منجر به عقد 17 تفاهم نامه همکاري با موضوعات مرتبط با اهداف اجلاس شد.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين؛ ناصر گنجي، معاون شهردار قزوين افزود: با استقبال سرمايه گذاران داخلي و خارجي، 17تفاهم نامه با در موضوعات مختلف با سرمايه گذاران در ميزهاي مذاکره يازدهمين اجلاس شهرداران جادابريشم به امضاي طرفين مذاکره رسيد.

معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين اظهار کرد: پيرو برگزاري اجلاس شوراها و شهرداران کشور و استقبال سرمايه گذاران داخلي و خارجي براي همکاري هاي في مابين، مقدمات عقد تفاهم نامه داخلي با طرف هاي مذاکره فراهم شد.

گنجي افزود: با توجه به برنامه ريزي ها و به اتفاق سرمايه گذاران دعوت شده به يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم، از پروژه هاي شاخص سرمايه گذاري قزوين بازديد بعمل آمد تا از نزديک شاهد ظرفيت‌ها و پتانسيل هاي ويژه شهر قزوين قرار بگيرند.

وي گفت: در برپايي ميزهاي مذاکره کشورهاي کره جنوبي، ترکيه، انگلستان، چين و گرجستان، حضوري فعال و پويا داشتند که در نهايت منجر به عقد 17تفاهم نامه همکاري با موضوعات مرتبط با اهداف اجلاس گرديد.

 ناصر گنجي اظهار کرد: پس از ارائه و تشريح فرصت‌هاي سرمايه گذاري در يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم قزوين و انجام مذاکرات سازنده در ميز مذاکره کشور ترکيه تفاهم نامه احداث آکواريوم تونلي شهر در مجموعه اي تفريحي گردشگـري شامل: باغ خزندگـان، مجموعه رستوران ها، کافي شـاپ، واحدهاي تجـاري مرتبـط و احـداث پارکينگ به امضــاي شهـردار قـزوين و نماينــده شرکت اقيـانوس آکــواريـوم ترکيـــه Ocean aquavarum turkey company رسيد.

گنجي اظهار کرد: در ادامه نشست هاي تخصصي در ميز مذاکره کشورها، فرصت‌هاي سرمايه گذاري براي آشنايي سرمايه گذاران با ظرفيت‌‎هاي شهر ارائه شد که با استقبال طرف هاي مذاکره قرار گرفت، که در ادامه با کنسرسيوم پلارکن (polarkon  )  کشور ترکيه به نتيجه مطلوب رسيديم و کليات تفاهم نامه احداث شهرک فرودگاهي و بازارچه ملل به امضاي شهردار قزوين و مديرعامل اين شرکت بعنوان سرمايه گذار اين 2 پروژه رسيد.

معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين افزود: در ميز مذاکره کشور انگلستان موضوعات مختلفي با تمرکز بر فرصت‌هاي سرمايه گذاري اولويت دار مجموعه شهرداري مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 وي افزود: در طول مذاکره ها چارچوب خاص و مشخصي دنبال شد و در بيشتر مذاکرات هم اين خط مشي نيز رعايت شد ازين رو  3تفاهم نامه با موضوعات حمل و نقل ريلي( تراموا )، احداث و بهره برداري از هتل بين المللي قزوين و احياي بافت فرسوده و بروزرساني سيستم‌هاي بازيافت زباله به امضاي شهردار قزوين و مدير ميز کشور انگلستان رسيد.

ناصر گنجي در ادامه از امضاي تفاهم نامه علمي و فرهنگي با آکادمي علوم گرجستان خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ريزي هاي از قبل به عمل آمده هيات هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي ضمن بازديد از آثار و ابنيه تاريخي و گردشگري قزوين مانند مسجد النبي، عمارت بلديه، مسجد جامع عتيق، عمارت کلاه فرنگي، آرامگاه حمدا... مستوفي، مجموعه فرهنگي تاريخي سراي سعدالسلطنه و دروازه درب کوشک و دروازه تهران قديم بازديد بعمل آورده و راهنمايان گردشگري توضيحات مرتبط با اين اماکن را ارائه کردند تا سرمايه گذاران از نزديک شاهد زيبايي هاي منحصر بفرد شهرمان قرار گرفتند.

وي اضافه کرد: همچنين در ادامه اين برنامه بواسطه دانشگاهي بودن شهر قزوين بازديد از دانشگاه آزاد باراجين در دستور کار قرار قرار گرفت و سرمايه گذاران با امکانات و ظرفيت‌هاي اين دانشگاه آشنا شدند.

 

معاون شهردار قزوين گفت: در ميز مذاکره کشور گرجستان که با حضور مدير آکادمي علوم گرجستان برگزار گرديد، موضوعات مورد نظر به بحث و تبادل نظر طرفين قرار گرفت که پس از گفتگوهايي سازنده تفاهم نامه همکاري هاي علمي و فرهنگي و هفته فرهنگي ايران و گرجستان به امضا طرفين مذاکره کننده رسيد.

معاون سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين از امضاي تفاهم نامه مجتمع هايپر استار خبر داد و گفت: با امضاي اين تفاهم نامه بستر هاي لازم جهت احداث اين مجتمع تفريحي، خدماتي و تجاري جهت خدمات دهي مناسب و استاندارد به همشهريان شهرمان فراهم خواهد شد.

وي گفت: در اولين ساعات تشکيل ميزهاي مذاکره که با استقبال سرمايه گذاران مواجه شد جلساتي فشرده با بررسي فرصتهاي سرمايه گذاري ارايه شده در ميزهاي مذاکره، تفاهم نامه احداث شهرک گلخانه اي و گياهان دارويي، تزييني، نهـــال و درختان ميوه به روش کشت بافت با سرمايه گذار داخلي به امضاي شهردار قزوين و مدير عامل هلدينگ کارآفريني البرز رسيد.

گنجي در ادامه اظهار کرد: پس از برگزاري جلسات بررسي جهت آشنايي سرمايه گذاران با فرصتهاي سرمايه گذاري با سرمايه گذار مجموعه اسپا، تفاهم نامه احداث نخستين مجموعه سلامت و تندرستي با استانداردهاي روز اروپا با عنوان حس خوب زندگي " اسپا " منعقد گرديد.

 گنجي گفت: سالن هاي ورزشي، مشاوره پزشکي، فضاهاي خاص سلامت جسم و روان، اتاق مديتيشن، اتاق استندباي، اتاق نمک، اتاق بارش برف و سوناي نفت خام  در کنار خدمات دهي ويژه از ديگر امکانات اين مجموعه سلامت و تندرستي مي باشد.

معاون شهردار قزوين در ادامه، از انعقاد قرارداد احداث و بهره برداري از مجتمع چند منظوره تجاري، ورزشي، اقامتي و تفريحي پارک آبي با شرکت تجارت بين الملل پرشيا خبر داد و گفت: اولويت شهرداري در جذب گردشگر و تبديل قزوين به يکي از مقاصد مهم گردشگري کشور مي باشد و احداث اين چنين مجتمع هاي چند منظوره مي تواند نقش بسزايي در توسعه و شکوفايي صنعت گردشگري شهر ايفا کند.

ناصر گنجي افزود: پيرو برگزاري اجلاس شوراها و شهرداران در برج ميلاد مذاکراتي با سرمايه گذاران خارجي در حوزه هاي مختلف انجام شد که پس از بحث و تبادل نظر پيرامون فرصتهاي سرمايه گذاري در شهر قزوين در ميز مذاکره کشور کره جنوبي، تفاهم نامه اي کلي با شرکت   PAP International Holdingبه نمايندگي از چندين شرکت سرمايه گذاري و تجاري کشور کره جنوبي منعقد گرديد که در برگزاري اجلاس شهرداران جاده ابريشم در قزوين با امضاي 3 تفاهم نامه داخلي، بسترهاي لازم جهت حضور اين هلدينگ در پروژه هاي مديريت شهري بيش از پيش فراهم گرديد.

وي گفت: بروز رساني سبز ناوگان حمل و نقل عمومي ( تاکسي و اتوبوسهاي هيبريدي )، احداث نيروگاه 50مگاواتي خورشيدي، 50 مگاواتي بادي و نيروگاه 50مگاواتي بيوماس و گاز از موضوعات منعقد شده در اين تفاهم نامه مي باشد. 

معاون شهردار قزوين در پايان با اشاره به برنامه ريزي هاي فراوان معاونت سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري قزوين جهت حضوري موثر و پويا در يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم افزود: مشارکت سرمايه گذاران داخلي و خارجي در پروژه هاي مديريت شهري در جهت توسعه همه جانبه شهر امري بسيار مهم مي باشد لذا ورود سرمايه گذار و انتقال فناوري روز، بعنوان موتور محرک در شکوفايي  اقتصادي شهر، مي تواند تحرکي به اقتصاد و فضاي کسب و کار شهر ببخشد، لذا از ماه ها قبل با برنامه ريزي و هماهنگي هاي بعمل آمده در اين معاونت تلاش نموديم با حضوري پويا و قدرتمند اهداف و وظايف پيش بيني شده به بهترين نحو انجام بشود و در آينده شاهد عملياتي شدن موضوعات مورد تفاهم  باشيم.

پايان پيام

 

 

 

تصاویر مرتبط