سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۷/۲۰

تا پايان سال جاري محقق مي شود؛

افتتاح شعبه هاي جديد بانك شهر در استان قزوين

تا پايان سال جاري 2 شعبه بانك شهر در شهر قزوين و 3 شعبه ديگر نيز در شهرهاي الوند، بويين زهرا و تاكستان به بهره برداري مي رسد.

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، محمودنصرتي، مشاور شهردار و رييس هيات عامل بانك شهر در استان قزوين با بيان مطلب فوق افزود: پيرو هماهنگي هاي به عمل آمده تا پايان سال جاري حداقل يك شعبه بانك شهر در هريك از شهرهاي الوند، بويين زهرا و تاكستان و 2 شعبه ديگر در خيابان هاي طالقاني روبروي اداره برق و چهار راه نادري داير خواهد شد.

نصرتي از مذاكرات و هماهنگي هاي صورت گرفته با شهرداري هاي تاكستان، الوند و بويين زهرا و مساعدت آنان جهت افتتاح شعب اين بانك در شهرهاي مذكور اشاره و تصريح كرد: باتوجه به سياست هاي هيئت مديره بانك شهر، سپرده هاي اين بانك در طي سال 89 بايد به 6 برابرسپرده هاي اسفند سال 88 افزايش يابد كه افتتاح شعب مختلف در شهر قزوين و ساير شهرهاي استان و به تبع انتقال حساب كليه شهرداري ها به اين بانك يكي از راه هاي تحقق اين هدف است.
وي تصريح كرد: هم اكنون باجه شهرداري منطقه 3 در حال فعاليت بوده و شعبه خيابان طالقاني تا 15 روز آينده به ارايه خدمات به شهروندان مي پردازد و هم چنين شعبه سوم اين بانك واقع در خيابان نادري در مرحله عقد قرارداد مكان است و در آينده نزديك كار خود را آغاز خواهد كرد.
اين مسئول گفت: باجه سازمان پايانه هاي شهرداري در پايانه مسافربري سردار آزادگان در فلكه تهران قديم آماده بهره برداري و باجه هاي مناطق 1 و 2 شهرداري نيز در حال آماده سازي هستند.
مشاور شهردار در ادامه گفت: هم اكنون حدود 50 درصد حساب شهرداري قزوين شامل حساب هاي شهرداري و سازمان ها، به جز سازمان هاي تاكسي راني و اتوبوس راني به بانك شهر منتقل شده كه تا پايان سال اميدواريم با افزايش سطح تعاملات اين رقم به 80 درصد افزايش يابد.
وي علت عدم افتتاح حساب توسط سازمانهاي تاكسي راني و اتوبوس راني در بانك شهر را دوري شعبه با محل سازمان و تعامل نزديك آن ها با ساير بانك ها عنوان و تصريح كرد: علي رغم مصوبات و دستورات صادر شده هنوز اين دو سازمان تعاملي كه بايد داشته باشند را نداشته و در اين امر كوتاهي كرده اند.
رييس هيات عامل بانك شهر در استان قزوين در خصوص خدمات قابل ارائه به شهروندان گفت: كليه خدماتي كه در حال حاضر توسط ساير بانك هاي دولتي و خصوصي ارائه مي شود در بانك شهر نيز عرضه مي گردد و نرخ سود سپرده ها برابر با سياست هاي پولي، مالي بانك مركزي به شهروندان پرداخت ارايه مي شود.
وي با بيان اينكه پرداخت تسهيلات در قالب عقود اسلامي نيز در شرح خدمات اين بانك قرار دارد، افزود: عقود جعاله و مضاربه بانك شهر از مواردي است كه بيش از هرچيز توسط مشتريان آن درخواست مي شود.
اين مسئول از در نظر گرفتن تسهيلات ويژه بانك شهر براي كارمندان شهرداري نيز خبر داد و گفت: پرداخت تسهيلات قرض الحسنه در قالب قراردادهاي 30 ميليون ريالي با ارايه معرفي نامه از سوي شهرداري از جمله خدماتي است كه بانك شهر به اين قشر ارايه مي كند. كارمندان شهرداري نيز مانند ساير شهروندان مي توانند در قالب عقود اسلامي از تسهيلات بانك شهر بهره مند شده و يا سپرده گذاري خود را داشته باشند.
وي در بخش ديگري از سخنانش به سرمايه گذاري بانك شهر در راه اندازي 4 شركت اقماري وابسته شامل شركت سرمايه گذاري شهر آتيه، ليزنيگ شهر، صرافي شهر و كارگزاري شهر اشاره و بيان كرد: شركت سرمايه گذاري شهر كه 100 درصد سهام آن متعلق به بانك شهر است، در پروژه هاي شهري سرمايه گذاري مي كند و شهرداري قزوين به دنبال آن است تا تعدادي از پروژه هاي عمراني خود را باهمكاري و تامين مالي اين شركت اجرايي كند.
نصرتي ادامه داد: حدود80 درصد سهام شركت ليزنيگ شهر متعلق به بانك شهر است و اين شركت با توجه به قراردادهاي منعقده به صورت نقد و اقساط خودروهاي داخلي و خارجي و كالاهاي مختلف ديگري را به كاركنان شهرداري به صورت اجاره به شرط تملك و فروش اقساطي ارايه مي كند. هم چنين در صورت نياز شهرداري ها و يا پيمانكاران آن به ماشين آلات و تجهيزات، شركت فوق مي تواند موارد مورد نياز را تهيه و به پيمانكاران معرفي شده از سوي شهرداري واگذار كند.
مشاور شهردار گفت: حدود 70 درصد سهام شركت صرافي شهر، از ديگر شركت هاي اقماري بانك شهر، متعلق به اين بانك و حوزه فعاليت آن در بازار ارز و با مجوز بانك مركزي است. اين شركت مي تواند نياز شهرداري ها در خصوص ارز و تعاملات خارجي را تامين كند.
وي هم چنين به شركت كارگزاري شهر كه 60 درصد سهام آن متعلق به بانك شهر است، اشاره و عنوان كرد: اين شركت كليه محصولات ارائه شده در بورس كالا شامل محصولات پتروشيمي، اعم از قير و محصولات فلزي مانند آهن آلات را خريداري كرده و به قيمت عرضه شده در بازار بورس به صورت كوتاه مدت و ميان مدت به شهرداري ارايه مي كند.
مشاور شهردار و رييس هيات عامل بانك شهر در استان قزوين در پايان ضمن اينكه از شهروندان خواست تا ارتباط خود را با بانك شهر تقويت كنند، اظهار كرد: هرچه ارتباط شهروندان با اين بانك افزايش يابد، باعث تقويت بانك و افزايش سپرده هاي جذب شده مي شود كه اين امر نيز به نوبه خود رونق در پروژه هاي عمراني شهرداري را به دنبال دارد.
وي هم چنين تاكيد كرد: با توجه به اينكه سهام داران عمده بانك شهر، شهرداري ها مي باشند كه در قانون به صورت موسسات عمومي غير دولتي خوانده مي شوند، خطر ورشكستي اين بانك نسبت به ساير بانك هاي خصوصي به مراتب كم تر است و ضريب اطمينان و امنيت خاطر بيشتري را براي سرمايه گذاري شهروندان به دنبال خواهد داشت.
پايان پيام 

تصاویر مرتبط