شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۳

همتي، استاندار قزوين:

جاده ابريشم، جاده برقراري صلح و توسعه اقتصادي بوده است

فريدون همتي، استاندار قزوين گفت: جاده ابريشم، جاده برقراري صلح و توسعه اقتصادي بوده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‎الملل شهرداري قزوين؛ همتي در يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم افزود: گردهمايي و همکاري متقابل در کشور ها همواره بر مبناي اهداف و منافع مشترک بوده و استراتژي شهرها در اين خصوص، توسعه شهرهاي در مسير است.

وي با اشاره به اينکه با برقراري ارتباط ميان شهرها، امکان بهرهبرداري از توان علم، فني و خدماتي ساير شهرها فراهم ميشود و شهرها ميتوانند از امکانات ارزشمند يکديگر بهرهمند شوند، عنوان کرد: از ديرباز ايجاد تدارکات منسجم و سازمانيافته براي توسعه همکاريهاي اقتصادي و فرهنگي شهرها همچون ايجاد راه ابريشم مورد توجه بوده است.

استاندار قزوين با بيان اينکه جاده ابريشم همواره به عنوان يکي از راههاي انتقال خدمات فرهنگي نيز مطرح بوده است، گفت: براي بازسازي همکاري ميان شهرها و توسعه شهري لازم است اين جاده احيا شود.

همتي افزود: همکاري در چهارچوب چنين شبکه شهري منسجمي علاوه بر تبادلات علمي، فرهنگي و اقتصادي، شهرها را با قابليت اقتصادي متنوع و مکمل ديگر شهرها آشنا ميکند.

وي با اشاره به اينکه با شناخت و معرفي مزيتهاي خاص هر شهر ميتوان تعاملات را افزايش داد، اظهار کرد: هر شهر جايگاه اقتصادي ويژهاي دارد که با همکاريهاي متقابل ميتوان زمينه توسعه اقتصادي، کمي و کيفي شهرها را فراهم آورد.

استاندار قزوين با بيان اينکه استان قزوين با توجه به جايگاه ويژهاي که دارد ميتواند در گسترش کريدورهاي ارتباطي و اقتصادي در حوزه ملي و فراملي تأثير بسزايي داشته باشد.

همتي ادامه داد: اميد است اجلاس در مسير موفقيت و رسيدن به اهداف خود بيش از پيش موفق باشد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط