شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۳

عليرضا خمسه، بازيگر سينما و تلويزيون:

قزوين يکي از شاهکارهاي بي نظير ايران زمين است

عليرضا خمسه، بازيگر سينما و تلويزيون گفت:قزوين يکي از شاهکارهاي بي نظير ايران زمين است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، عليرضا خمسه با حضور در کاروانسراي تاريخي سعدالسلطنه شهر قزوين در مراسمي که به مناسبت نکوداشت روز قزوين با عنوان جشنواره «قزوين، عهد صفوي» برگزار شد،افزود:قزوين شهر طنز است، فکاهي و هجو و امثالهم صرفا براي خنديدن است، اما طنز که در ذات خود به دور از لغو بودن است صرفا براي خنديدن خلق نمي‌شود بلکه در درجه اول براي تفکر و انديشه بيان مي‌شود اين نوع طنز را مي توان در آثار عبيد زاکاني يافت.

وي با بيان اين مطلب که جهابيني عبيد زاکاني هرگز ديگر تکرار نخواهد شد به مردم توصيه کرد به جاي خواندن جوک هاي بي سر ته در تلگرام کليات و قصه هاي شيرين و طنز عبيد زاکاني را بخوانند.

خمسه خاطرنشان کرد: از دريچه ديگر قزوين شهر زيبايي ها و با تاريخي کهن و فرهنگي غني است که سابقه 54 سال پايتختي در عهد صفويه را در کارنامه خود دارد.

اين بازيگر محبوب و برجسته سينما و تلويزيون افزود: خاک قزوين حاصلخيز است و بزرگان و هنرمنداني نظير علامه دهخدا، عبيدزاکاني، عارف قزويني، شهيد ثالث، ميرعماد حسني قزويني (خطاط برجسته جهان اسلام) و شهيدان رجايي و بابايي ها را در دامن خود پرورانده است.

وي با بيان اين مطلب که جهانگردي را از ايرانگردي و ايرانگردي را از قزوين شروع کنيم،گفت: استان قزوين به دليل واقع شدن در نقطه مرکزي فلات ايران و با برخورداري بيش از هزار اثر تاريخي ثبت شده،وجود باغستاني از ميوه‌هاي متنوع و خوش آب و رنگ با قدمت بالاي هزار سال و گستره بيش از 3000 هکتار دورتادور شهر قزوين و همچنين اقليم آب و هوايي بسيار متنوع با جاذبه‌هاي طبيعي فراوان شهري توريستي است که مي توان گردشگران داخلي و خارجي را به خود جذب کند.

بر اساس اين گزارش،در اين مراسم با اهداي نشاني توسط فصيحي رامندي،رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين، عليرضا خمسه، بازيگر سينما و تلويزيون شهروند افتخاري قزوين شد.

 

تصاویر مرتبط