شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۳

دستمريزاد مرجانه گلچين، بازيگر سينما و تلويزيون به شهردار قزوين

مرجانه گلچين، بازيگر سينما و تلويزيون گفت: خوشبختانه آثار تاريخي شهر قزوين نظير سعدالسلطنه مرمت و احياء شده است، واقعا دستمريزاد بر شهردار قزوين.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، مرجانه گلچين با حضور در کاروانسراي تاريخي سعدالسلطنه شهر قزوين در مراسمي که به مناسبت نکوداشت روز قزوين با عنوان جشنواره «قزوين، عهد صفوي» برگزار شد،افزود:هميشه به صورت عبوري از قزوين مي گذشتم و تقريبا هيچ اطلاعي در خصوص تاريخ و فرهنگ غني قزوين به جزء نان هاي خوشمزه که از آقابابا مي خريدم، نداشتم.

وي اظهار کرد: امروز متوجه شدم که قزوين اولين شهر ايران در ثبت آثار تاريخي است، افسوس خوردم که چرا اين سفرها گذري بوده و در اين سال ها موفق به ديدن زيبايي ها و بناهاي تاريخي قزوين نشده ام، خيلي خوشحالم که توانستم يک نقطه ديگر از ايران را ببينم.

گلچين از شهردار و شوراي شهر قزوين خواست تا روند احياء و مرمت آثار و ابنيه هاي تاريخي قزوين را ادامه دهند و با اطلاع رساني از طريق رسانه ها به ويژه رسانه ملي ظرفيت هاي بالاي گردشگري قزوين را به مردم ايران و گردشگران خارجي معرفي کنند، حيف است شهري به اين زيبايي در ايران باشد و نديده باشيم.

جنگ شبانگاهي شب هاي فيروزه اي در سراي سعدالسلطنه برنامه هاي شادي را در هفته قزوين اجرا کرد که اين برنامه به طور زنده از ساعت 20 و 30 دقيقه شب از شبکه پنج سيما پخش خواهد شد ، همچنين ويژه برنامه قزوين در عهد صفوي از ساعت 20 و 50 دقيقه از شبکه استاني قزوين با حضور مسئولان استاني، هنرمندان بومي پخش شد و در اين برنامه ها ظرفيت ها و تاريخ و فرهنگ قزوين به مردم معرفي گرديد.

بر اساس اين گزارش،در اين مراسم با اهداي نشاني توسط شهردار قزوين، مرجانه گلچين بازيگر سينما و تلويزيون شهروند افتخاري قزوين شد.

 

تصاویر مرتبط