پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۱

حافظي، مدير کميته علمي اجلاس شهرداران جاده ابريشم خبر داد؛

بهره‎گيري از اساتيد بين‎المللي و داخلي در نشست‌هاي تخصصي اجلاس جاده ابريشم

محمداسماعيل حافظي، مدير کميته علمي اجلاس شهرداران جاده ابريشم و مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين گفت: نشست‌هاي تخصصي اجلاس شهرداران جاده ابريشم با حضور اساتيد مطرح بين‎المللي و داخلي برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ حافظي در برنامه تلويزيوني راه ابريشم که از صدا و سيماي مرکز استان پخش مي‌شود، افزود: در اجلاس شهرداران جاده ابريشم نشست‌ها و پنلهاي تخصصي با چهار موضوع و با محوريت اقتصاد، فرهنگ و گردشگري برگزار مي‌شود و در اين نشست‌ها از تجربيات ديگر شهرهاي جهان استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه اکنون جاده ابريشم به موضوع مهمي در عرصه بينالمللي تبديل شده است، اظهار کرد: اين جاده به منظور برقراري ارتباط اقتصادي ميان شرق و غرب مورد توجه کشورها قرار گرفته است و سازمان‌ها و نهادهاي مختلفي در جهان اين موضوع را دنبال مي‌کنند.

مدير کميته علمي اجلاس شهرداران جاده ابريشم ادامه داد: سازمان شهروندان جهاني (WCO) نيز از سال 2005 اقدامات خود را در اين حوزه آغاز کرده است و تا کنون 200 شهر از 67 کشور به عضويت اين سازمان درآمده‌اند.

حافظي با بيان اينکه اين سازمان به صورت سالانه اجلاس‌هاي دوره‌اي برگزار کرده است، گفت: تاکنون 10 اجلاس در حوزه جاده ابريشم برگزار شده است و قزوين اين افتخار را دارد که ميزبان يازدهمين اجلاس شهرداران جاده ابريشم است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط