چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۰

مهربان، کارشناس مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين خبر داد؛

تحقق کاهش 13 درصدي آلودگي هوا با هوشمندسازي چراغ‌هاي راهنمايي

پرويز مهربان، کارشناس مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين گفت: با افزايش 80 درصدي هوشمندسازي چراغ هاي راهنمايي شهر قزوين ميزان آلودگي هوا 13 درصد کاهش يافته است.

به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين، پرويز مهربان افزود: معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تنها متولي طراحي، نصب راه اندازي و نگهداري چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در شهر است.

 

وي اضافه کرد: با توجه به مأموريتي که معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين برعهده دارد، به صورت مستمر مطالعات لازم براي نصب و راه اندازي چراغ هاي راهنمايي در تقاطع هاي شهر را انجام مي دهد تا در صورت لزوم اقدامات لازم صورت گيرد.

 

 

کارشناس مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين با بيان اينکه اکنون 23 تقاطع  شهر قزوين به سيستم هوشمند کنترل مرکزي مجهز است، عنوان کرد: بر اين اساس 80 درصد چراغ هاي راهنمايي شهر قزوين هوشمندسازي شده که اين امر نيز به سهم خود کاهش 13 درصدي آلودگي هوا را به همراه دارد.

 

مهربان با اشاره به مزاياي هوشمندسازي چراغ هاي راهنمايي تصريح کرد: ارتباط با ديگر محيط هاي نرم افزاري و سخت افزاريITS ، مديريت تمام تقاطع هاي هوشمند موجود در شبکه به صورت متمرکز، تنظيم پارامترهاي زمان بندي به صورت لحظه اي و بر اساس جريان ترافيک و درجه اشباع در هر سيکل و کاهش تأخير و توقف اعمالي بر خودروها در تقاطع هاي درون شهري از جمله مزاياي هوشمندسازي چراغ هاي راهنمايي است.

 

وي خاطرنشان کرد: ايجاد موج سبز و هماهنگي بين تقاطع هاي متوالي يک محور، کنترل اتوماتيک و بهينه سازي عملکرد چراغ هاي راهنمايي بر مبناي تغييرات لحظه اي در تقاضا و ظرفيت ترد خودروها، مانيتورينگ وضعيت تقاطع ها از طريق ترمينال هاي سيستم و يا مودم از راه دور، کاهش آلودگي هوا و جمع آوري تمام اطلاعات و آمار ترافيکي در بازه زماني مشخص از ديگر مزاياي اين سيستم به شمار مي رود.

 

کارشناس مرکز کنترل ترافيک شهرداري قزوين گفت: تمام تلاش ما در حوزه حمل و نقل و ترافيک اين است که از علم روز دنيا در اين حوزه استفاده لازم را داشته باشيم.

 

مهربان يادآور شد: بر اين اساس سعي داريم  از کتب و نشريات برجسته حوزه ترافيک، قابليت هاي نرم افزارهاي جديد ترافيکي و بهترين برنامه زمان بندي چراغ هاي راهنمايي  براي  ارتقا عملکرد تقاطع ها استفاده کنيم.

 

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط