چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۰

حيدري،مسوول هماهنگي و نصب شيرهاي هيدرانت آتش‌نشاني قزوين:

159 شير هيدرانت فعال آتش‌نشاني در شهر قزوين وجود دارد

محرمعلي حيدري،مسوول هماهنگي و نصب شيرهاي هيدرانت سازمان آتش‌‎نشاني شهرداري قزوين از آماده به کار بودن 159 شير هيدرانت در شهر قزوين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ حيدري، رئيس ايستگاه شماره 6 سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين با معرفي و اعلام توانمندي‌هاي واحد راه‌اندازي و نصب شيرهاي هيدرانت سازمان آتش نشاني افزود: با توجه به محدود بودن ظرفيت حمل آب خودروهاي آتش نشاني و اينکه ابزار اصلي آتش نشانان براي اطفاء حريق در اکثريت موارد آب مي‌باشد، وجود شيرهاي مخصوص آتش‌نشاني با فشار آب بالا در تمامي نقاط شهر از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

وي اضافه کرد:اين شيرها که با رنگ قرمز و به صورت ايستاده در شهر قرار دارند، شيرهاي هيدرانت ناميده مي‌شوند.

اين مسوول بيان کرد: با نصب 10 دستگاه شير هيدرانت در يک ماه اخير اکنون تعداد شيرهاي هيدرانت آماده به کار در شهر قزوين به 159 دستگاه رسيده است که اين تعداد برابر با سطح توصيه شده استانداردهاي جهاني نيز مي‌باشد.

وي افزود: به دليل اهميت موضوع تامين آب خودروهاي آتش نشاني در زمان وقوع حريق، تمامي شيرهاي هيدرانت به صورت دوره‌اي مورد سرويس کاري قرار مي‌گيرند و همچنين کارکنان همه ايستگاه‌هاي سازمان آتش نشاني به منظور اطمينان از صحت عملکرد شيرهاي هيدرانت حوزه استحفاضي خود به‌صورت هفتگي از آن‌ها بازديد به‌عمل مي‌آورند و در صورت مشاهده هرگونه خرابي و نقص فني در شيرها بلافاصله موضوع گزارش مي‌شود و در اسرع وقت از سوي کارکنان متخصص واحد تعميرات سازمان آتش نشاني نسبت به رفع نقص و تعمير آنها اقدام مي‌شود.

وي در پايان با توجه به اهميت فراوان شيرهاي هيدرانت در زمان وقوع حريق، از عموم شهروندان درخواست کرد: از" پارک کردن خودرو" در مقابل اين شيرها به طور جدي خودداري کنند و در صورت مشاهده هرگونه خرابي و يا نشت آب از شيرهاي هيدرانت موضوع را سريعاً به سامانه 125 آتش نشاني اطلاع رساني کنيد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط