سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۹

تخستين،عضو شوراي شهر قزوين:

جشنواره ها از فراموش شدن سنت هاي محلي و غذاهاي بومي جلوگيري مي کند

نخستين،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گقت:جشنواره هايي نظير قيمه نثار و آش هاي سنتي علاوه بر جلوگيري از فراموش شدن سنت هاي محلي و غذايي هاي بومي، سبب ترويج فرهنگ غذايي مناسب مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مريم نخستين در دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي که به مناسب نکوداشت روز قزوين در بوستان ملاخليلا برگزار شد، افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي در جذب گردشگر مؤثر است، امروز شاهد حضور ميهماناني از ديگر شهرهاي کشور در اين جشنواره بوديم که همين مهم سبب انتقال فرهنگ غذايي قزوين به ديگر شهرها مي‌شود.

وي يکي از دلايل رواج فرهنگ تغذيه‌اي فست‌فودي را عدم فرهنگ سازي و ترويج غذاهاي سنتي دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره قيمه‌نثار مي‌تواند در تغيير فرهنگ تغذيه‌اي خانواده‌ها مؤثر باشد.

نخستين يادآور شد: در سال گذشته به دليل برگزاري جشنواره در بوستان بانوان و محدوديت مکان شرکت‌کنندگان کمتري وجود داشتند اما امسال آقايان نيز توانسته‌اند در کنار همسران و فرزندان خود در اين مکان حضور يابند و اوقات شاد و خوبي را در کنار يکديگر سپري کنند.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين مکان برگزاري جشنواره را مناسب دانست و ادامه داد: جشنواره قيمه‌نثار و جشنواره‌هاي اين چنيني سبب افزايش فعاليت و پويايي بانوان مي‌شود و آنان را نسبت به کارهاي روزانه خود مشتاق‌تر مي‌کند.

نخستين افزود: همچنين شرکت در جشنواره‌هاي اين چنيني سبب افزايش اعتماد به نفس بانوان، افزايش مشارکت اجتماعي و همچنين گامي مهم در بهينه‌سازي اوقات فراغت آنان است.

بر اساس اين گزارش،دومين جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي با شرکت 450 نفر از بانوان قزويني به مناسبت نکوداشت روز قزوين با حضور وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري ،اعضاي شوراي شهر و قديري مشاور امور اجتماعي و بانوان شهرداري در بوستان ملاخليلا برگزار شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط