سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۹

افسانه بايگان، بازيگر سينما و تلويزيون:

قزوين داراي پتانسيل هاي فراواني براي جذب گردشگر است

بايگان، بازيگر سينما و تلويزيون گفت: قزوين داراي پتانسيل هاي فراواني براي جذب گردشگر است و من نمي دانستم قزوين اولين شهر کشور در ثبت آثار تاريخي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، افسانه بايگان که ميهمان شب هاي فيروزه اي در سراي تاريخي سعداسلطنه بود، افزود: نمي دانستم قزوين اولين شهر کشور در ثبت آثار تاريخي است، واقعا به اين آثار فرهنگي و تاريخي خوب رسيدگي شده و جاي تقدير و تشکر دارد.

وي اظهار کرد:من از قزوين فقط نون آقابابا را مي شناختم، امروز با مشاهده و دانستن اين همه زيبايي در بناهاي تاريخي و فرهنگي اين شهر شگفت زده شدم، انگور، پسته، منطقه زيباي الموت، بناهاي با شکوه نظير سعداسلطلنه مي تواند هر گردشگري را به شهر زيباي قزوين جذب کند.

بايگان خاطرنشان کرد: واقعا مشتاق شدم از نزديک و بيشتر با شهر تاريخي و فرهنگي قزوين آشنا شوم، براي همين بزودي و اولين فرصت به قزوين سفر خواهم کرد چرا که ديدن آثار تاريخي، فرهنگي، مذهبي و طبيعي استان قزوين نيازمند چند روز اقامت در اين شهر را دارد.

وي رمز رسيدن به استقلال را خودکفايي در تمامي امور دانست و گفت:جاي جاي ايران داراي پتاسيل ها و ظرفيت هاي فراواني است، بايد تمدن و آداب و سنن خود را بشناسيم به آن  افتخار کنيم و با خريد توليدات ملي در مسير توسعه و رشد کشور گام برداريم.

اين بازيگر سينما اظهار کرد: امروز مسخره و آلت دست يک عده در دنيا شده ايم که براي نوع پوشش و خوراک و زندگي ما نسخه مي پيچند، در حالي پيشينه فرهنگي ما را ندارند، ايران داراي بهترين سنت ها و پوشش با رنگ ها و طرح هاي زيبا مي باشد که با تلفيق آنها مي توان جوانان و حتي گردشگر را جذب سبک پوشش خود کنيم.

گفتني است؛ در برنامه شب هاي فيروزه اي نشان شهروند افتخاري قزوين توسط وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به افسانه بايگان اعطاء شد.

جنگ شبانگاهي شب هاي فيروزه اي در سراي سعدالسلطنه برنامه هاي شادي را در هفته قزوين اجرا خواهد کرد که اين برنامه به طور زنده از ساعت 20 و 30 دقيقه شب از شبکه پنج سيما پخش خواهد شد ، همچنين ويژه برنامه قزوين در عهد صفوي از ساعت 20 و 50 دقيقه از شبکه استاني قزوين با حضور مسئولان استاني، هنرمندان بومي پخش مي شود و در اين برنامه ها ظرفيت ها و تاريخ و فرهنگ قزوين به مردم معرفي مي گردد.

 

تصاویر مرتبط