سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۹

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

استقبال شهروندان از جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين قابل توجه بود

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: استقبال شهروندان از جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين قابل توجه بود و اين حضور پرشور نشان‌دهنده پاسخ‌گويي مردم به مديريت شهري است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد در حاشيه دومين جشنواره قيمه نثار و آش هاي سنتي قزوين که در بوستان ملاخليلا قزوين برگزار شد، افزود: اين جشنواره در راستاي احياي غذاهاي سنتي قزوين، ترويج فرهنگ استفاده از غذاي سالم، معرفي غذاهاي سالم و آشنايي عموم مردم جامعه با طبخ غذاي سنتي قيمه نثار در قزوين برگزار شد.

وزيري نژاد افزود: برگزاري چنين جشنواره هايي فرصت مناسبي است تا نسل جوان با غذاهاي سنتي و بومي شهر قزوين بيشتر آشنا شوند و در کنار نسل گذشته آموزش‌هاي لازم را براي طبخ غذاهاي سنتي نظير آش ها و قيمه نثار دريافت کنند.

وي ايجاد همدلي، همکاري و تبادل نظر بين نسل گذشته و امروز را از ديگر اهداف برگزاري جشنواره قيمه نثار عنوان کرد و گفت: در گذشته مراسم ها با همياري بانوان خانواده ها برگزار مي شد، ولي امروزه اين سنت حسنه به فراموشي سپرده شده است که برگزاري چنين جشنواره هايي سبب احياي اين سنت در جامعه مي شود.

اين مسوول با بيان اين مطلب که روز قزوين فرصت بسيار مناسبي براي معرفي توانمندي و ويژگي هاي منحصر به فرد کهن شهر تاريخي قزوين است، گفت: اين شهر در بخش هاي مختلف گردشگري، آداب و رسوم و آئين هاي قديمي، صنايع دستي و سوغات توانمندي هاي شاخصي دارد که روز قزوين بهترين فرصت براي معرفي آنها مي باشد.

وي با تأکيد بر لزوم ترويج فرهنگ و آداب و سنن قزويني، گفت:برگزاري چنين جشنواره هايي  مي‌تواند در زمينه جذب گردشگر مؤثر باشد.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تصريح کرد:شرکت‌کنندگان در اين جشنواره خلاقيت و هنر آشپزي خود را به نمايش گذاشته بودند و در پايان از 9 نفر از بانواني که استانداردهاي لازم  را لحاظ کنند، به صورت ويژه تقدير  خواهد شد و به تمامي شرکت کنندگان هدايايي به رسم يادبود اهداء مي شود.

بر اساس اين گزارش؛دومين جشنواره قيمه‌نثار و آش‌هاي سنتي با شرکت 450 نفر از بانوان قزويني به مناسبت نکوداشت روز قزوين با حضور وزيري‌نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري ،اعضاي شوراي شهر و قديري مشاور امور اجتماعي و بانوان شهرداري در بوستان ملاخليلا برگزار شد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط