دوشنبه ۱۳۹۱/۰۴/۰۵

نصرتي، شهردار قزوين:

كسب عنوان برتر در اجراي مقررات ملي ساختمان نتيجه اجراي پروژه‌هاي با كيفيت است

با كسب عنوان برتر شهرداري قزوين در اجراي مقررات ملي ساختمان در سال 90 اين اطمينان خاطر وجود دارد كه مديريت شهري پروژه‌هاي عمراني خود را با كيفيت مطلوب و به موقع دنبال مي‌كند.

 

 شهردار قزوين گفت: كسب عنوان برتر شهرداري قزوين در اجراي مقررات ملي ساختمان در سال 90 نتيجه اطمينان خاطر از اجراي پروژه‌ها با كيفيت مطلوب است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي كه در برنامه تلويزيوني پيام شهر سخن مي‌گفت، با اشاره به كسب عنوان برتر شهرداري قزوين در اجراي مقررات ملي ساختمان در سال 90 و دريافت تقديرنامه، تنديس و لوح تقدير مقررات ملي ساختمان از طرف وزير راه و شهرسازي افزود: هر ساله وزارت راه و شهرسازي بر اساس يك برنامه‌ريزي و معيارها اقدام به انتخاب اين عنوان مي‌كند كه شهرداري قزوين براي چهارمين بار متوالي موفق به كسب اين رتبه شد.
وي اضافه كرد: خوشحال هستيم كنترل كيفيت در اين شهر به گونه‌اي بود كه نتيجه آن اطمينان خاطر از اجراي با كيفيت پروژه‌هاي عمراني بود.
نصرتي با اشاره به جذب سرمايه گذار در شهر قزوين بيان كرد: جذب سرمايه‌گذار در شهر قزوين بر اساس يكسري مطالعات و نظريات انجام شده است و سرمايه‌گذاران به صورت اتفاقي وارد قزوين نشدند.
شهردار قزوين با بيان اينكه انتخاب سرمايه گذاران بر اساس اهداف، ماموريت‌ها و آگهي‌ها منتشر شده بوده است، گفت: جذب سرمايه‌گذار طي اين چندسال مرحله به مرحله انجام شد و امسال شاهد افتتاح پروژه‌هاي هستيم كه با مشاركت سرمايه‌گذار به نتيجه رسيده است.
اين مقام مسوول ادامه داد: در سال 89 شهرداري قزوين 400ميليارد تومان و در سال 88 نيز 220ميليارد تومان با سرمايه‌گذار قرارداد انعقاد كرد و الان شاهد بهره‌برداري از اين پروژه‌ها هستيم.
وي با اظهار اينكه مسير براي سرمايه گذاري در اين شهر هموارتر شده است و شوراي شهر حمايت‌هاي خوبي براي جذب سرمايه‌گذار  داشته است، افزود: براي تحول در شهر به مشاركت بخش خصوصي و حمايت‌هاي دستگاه‌هاي دولتي نياز است.
نصرتي در ادامه به آخرين وضعيت احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح در شهر قزوين اشاره و بيان كرد: مديريت شهري قزوين براي يك شهر 400هزار نفري مشكل ترافيكي حادي در مقايسه با شهرهاي بزرگ ندارد اما مديريت شهري با ترسيم افق آينده براي جذب گردشگر در حال فراهم كردن زيرساخت‌هاي حمل و نقل و ترافيك براي جذب و توسعه گردشگري در قزوين است.
شهردار قزوين گفت: طبق طرح جامع شهري  27 تقاطع غيرهمسطح بايد در شهر قزوين احداث شود كه بر اساس اولويت‌ها احداث 13 تقاطع در دستور كار قرار دارد كه از سال 89 آغاز شده است و تا سال 92 ادامه دارد.
اين مقام مسوول توضيح داد: براي تكميل احداث تقاطع‌هاي غيرهمسطح احداث رينگ‌هاي داخلي شهر براي تملك در دستور كار قرار دارد و در مجموعه با احداث رينگ‌ها، تقاطع‌ها و پياده‌روسازي ها پازل ترافيك شهر قزوين كامل مي‌شود.
وي با بيان اينكه تقاطع‌هاي غيرهمسطح نصر، سرداران و شهيد مطهري تا پايان شهريورماه به مرحله بهره‌برداري خواهد رسيد، گفت: تا پايان آذر ماه تقاطع غيرهمسطح شهيد باهنر و پل ارتباطات افتتاح مي‌شود و زمان افتتاح تقاطع‌ها زودتر از موعد عقد قرارداد با پيمانكار است.
نصرتي به احداث المان ميدان مينودر اشاره و بيان كرد: احداث المان ميدان مينودر با فراز و نشيب‌هاي زيادي به دليل نوع سازه روبرو شد چراكه سازه اين المان در كشور بي‌نظير است و براي اولين بار در كشور الماني با سازه بتني سفيد در حال احداث است و تا چند ماه آينده اين پروژه به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد.
شهردار قزوين به برنامه‌هاي فرهنگي و ورزشي در تابستان اشاره كرد و گفت: سازمان فرهنگي ورزشي متولي برگزاري برنامه‌هاي متنوع براي سنين مختلف در تابستان است كه در سال گذشته عملكرد خوبي داشته است و امسال هم پررنگ‌تر از سال گذشته براي شهروندان برنامه‌هاي شاد اجرا خواهد كرد.
اين مقام مسوول افزود: شهرداري قزوين با اقدامات زيربنايي از اقدامات روبنايي غافل نيست و برنامه‌هاي شهرداري به گونه‌اي است كه شهرهاي همجوار به دليل نزديكي نيز از اين برنامه‌ها بهره‌مند هستند.
شهردار قزوين گفت: شهرداري قزوين با نگاه ايجاد مكان آموزشي و تفريحي و مسافربري و حمايت مسوولان استاني و كشوري در راستاي رسيدن به چشم‌انداز شهر قزوين با اعتبار 33ميليارد تومان اقدام به خريد فرودگاه خدمان ويژه در قزوين كرد.
نصرتي با بيان اينكه شهرداري قزوين با نگاه ايجاد مكان آموزشي و تفريحي و مسافربري در راستاي رسيدن به چشم‌انداز شهر قزوين با اعتبار 33ميليارد تومان اقدام به خريد فرودگاه خدمان ويژه در قزوين كرده است، افزود: وجود فرودگاه خدمات هواپيمايي ويژه در قزوين يكي فرصتي براي قزوين است كه شهرداري قزوين با يك آينده‌نگري وارد مذاكره با سازمان خصوصي سازي شد و توانست با حمايت و رايزني با استاندارقزوين و حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي، نائب رييس مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم قزوين در دوره پيشين مجلس و موافقت شوراي اسلامي شهر قزوين اقدام به خريد اين فرودگاه به نام شهرداري قزوين كند.
نصرتي بيان كرد: خريد اين فرودگاه بر اين اساس مورد توجه مديريت شهري قرار گرفت كه از اين مكان به عنوان فرودگاه آموزشي و تفريحي استفاده شود و همچنين با يكسري اصلاحات به عنوان فرودگاه مسافرين در اينده استفاده شود.
وي افزود: در راستاي خريد اين فرودگاه، شهرداري قزوين اقدام به خريد فرودگاه‌هاي دزفول، گنبد و شيراز كه وابسته به سازمان خصوصي سازي مي‌باشد كرده است و وجود اين سه فرودگاه در تحقق اهداف اين مجموعه موثر خواهد بود و مطمئنا براي ادامه اين كار نيازمند حمايت استانداري و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هستيم.
نصرتي با بيان اينكه خريد اين فرودگاه در قالب توسعه گردشگري در اين استان يكي از سرفصل‌هاي اصلي چشم انداز توسعه قزوين است كه قزوين تبديل به يك قطب گردشگري شود، بيان كرد: وجود اين فرودگاه هم از نگاه آموزشي و تفريحي و هم از نگاه مساقربري در توسعه استان تاثيرگذار خواهد بود و اين فرودگاه در كنار احداث مترو قزوين – تهران مكملي براي توسعه اين استان است.
شهردار قزوين با بيان اينكه اين فرودگاه مستقيم زير نظر شهرداري قزوين اداره خواهد شد، گفت: براي خريد اين فرودگاه 33 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است كه بخشي از اين اعتبار از قسمت مطالبات دولتي با تائيد استاندار، وزارت كشور و وزارت امور اقتصاد و دارايي تامين خواهد شد كه در حال پيگيري هستيم بخشي هم بصورت پرداخت نقد و اقساط است.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط