شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۶

حبيبي،معاون امور هماهنگي و عمراني استانداري قزوين:

برنامه هاي روز قزوين جامع و کامل ديده شده است

حبيبي،معاون امور هماهنگي و عمراني استانداري قزوين گفت:برنامه هاي روز قزوين جامع و کامل ديده شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، منوچهر حبيبي در آيين افتتاح جشنواره«روايت تاريخ،قزوين عهد صفوي» که به مناسبت نکوداشت روز قزوين در سعداسلطلنه در حال برگزاري است،افزود:برنامه هاي پنجمين جشنواره روز قزوين مبتني بر آموزه هاي ديني و فرهنگ غني ايران اسلامي و براي تمامي رده هاي سني طراحي شده است.

وي اظهار کرد:قزوين نقش تعيين کننده اي در تاريخ ايران داشته و دارد و فرهنگ غني و آثار بر جاي مانده از گذشته تا به امروز گواه اين مدعا مي باشد.

تاريخ ايران را مي توان در قزوين ورق زد

حبيبي با بيان اين مطلب که تاريخ ايران را مي توان در قزوين ورق زد، افزود: با وجود تاريخ کهن، فرهنگ غني و قدمت استان قزوين از معرفي مشاهير و چهره‌هاي شاخص استان قزوين نظير علامه رفيعي، علامه زرآبادي، ميرعماد، دهخدا ها و شهيدان رجايي، لشگري، ابوترابي و بابايي ها غفلت شده است بنابراين جشنواره روز قزوين فرصت مناسبي جهت معرفي مشاهير استان مي باشد.

وي اظهار کرد: مبناي نامگذاري روز قزوين، سالروز انتخاب قزوين به پايتختي دولت صفوي است که هفدهم ربيع الاول سال 965 هجري قمري پايتخت، از تبريز به قزوين منتقل شد. اين انتقال فيزيكي اتفاق ويژه اي در تاريخ قزوين بود تا با نامگذاري آن به عنوان روز قزوين به مساله مهم شناساندن ظرفيت هاي تاريخي،کشاورزي، گردشگري و مذهبي در سطوح ملي و فراملي بيش از پيش توجه شود.

حبيبي خاطرنشان کرد: همچنين براي روز قزوين شعارهايي نظير «قزوين شهر چهار انبياء»، «قزوين شهر چهارمين حرم اهل بيت (ع)» و« قزوين پايتخت خوشنويسي » انتخاب شد، در طول چهار دوره برگزار شده روز قزوين سعي شده است تا به نگاهي به تاريخ  قزوين، به معرفي شخصيت هاي اثرگذار معاصر و پتاسيل هاي بالاي قزوين بپردازيم.

وي از برگزاري اجلاس جاده ابريشم در سيزدهم و چهاردهم شهريور در مجموعه تاريخي فرهنگي سعداسلطلنه خبر داد و گفت: اين اجلاس با حضور 200 نماينده از 60 کشور جهان برگزار مي شود، اين اجلاس فرصت مناسبي براي معرفي قدمت فرهنگ و تاريخ غني قزوين و ظرفيت هاي استان قزوين به جهانيان است.

حبيبي اظهار کرد: در ستاد نکوداشت روز قزوين تلاش شد تا برنامه هاي پنجمين جشنواره روز قزوين با محوريت مردم باشد که در اين راستا برنامه هاي متنوع فرهنگي، هنري، ورزشي در نقاط مختلف شهر قزوين در حال برگزاري است.

وي صرفه جويي در هزينه ها را از ديگر ويژگي‌هاي پنجمين جشنواره روز قزوين برشمرد و افزود: اين جشنواره با همکاري 15 دستگاه اجرايي استان قزوين برنامه ريزي و در حال برگزاري است و از ظرفيت هاي اين دستگاه ها براي هر چه باشکوه تر برگزار شدن اين جشنواره استفاده شده است.

جشنواره«روايت تاريخ،قزوين عهد صفوي» به مناسبت گراميداشت روز قزوين از پنجم تا يازدهم شهريورماه از ساعت 17 تا 23 در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه به صورت رايگان براي عموم مردم اجرا مي‌شود.

 پايان پيام

 

تصاویر مرتبط