دوشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۱

نصرتي، مشاور شهردار قزوين:

تأسيس شرکت ليزينگ توسط ايران و چين بهترين راهکار گسترش روابط اقتصادي است

محمود نصرتي، مشاور مالي شهردار قزوين گفت: تأسيس شرکت ليزينگ توسط ايران و چين بهترين راهکار گسترش روابط اقتصادي است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در نشست مشترک با معاون شهردار شهر فوجو کشور چين و هيأت اقتصادي همراه افزود: با تأسيس شرکت ليزينگ يا شرکت سرمايهگذاري ميتوان اجراي پروژههاي مشترک، سرمايهگذاريهاي دو جانبه و ايجاد ارتباط نزديک ميان هيأت اقتصادي ايران و چين را تسهيل کرد.

وي با اشاره به اينکه ميتوان شعبهاي از اين شرکت را در قزوين و شعبه ديگر آن را در فوجو تأسيس کرد، گفت: با استفاده از منابع مالي اين شرکتها ميتوان شرايط را براي سرمايهگذاري دو طرفه فراهم کرد.

مشاور مالي شهردار قزوين افزود: همچنين ميتوان با استفاده از اين شرکت و انتشار اوراق بهادار، اجراي پروژه در 2 کشور را تسهيل کرد.

نصرتي با بيان اينکه سرمايهگذار خارجي در ايران با کمترين ريسک فعاليت ميکند، اظهار کرد: دولت نيز از اين سرمايهگذاران حمايت ميکند و براي سرمايهگذاري بايد تيم عملياتي پيگير و قوي در 2 شهر تشکيل شود.

وي با اشاره به اينکه به دليل تحريمهاي ايجاد شده براي ايران، شرايط رکود اقتصادي در کشور حاکم است، گفت: اکنون علاوه بر پروژههاي حوزه نفت و گاز و انرژي، پروژههاي حوزه مديريت شهري نيز از پروژههاي پربازده در ايران محسوب ميشود.

مشاور مالي شهردار قزوين ادامه داد: با توجه به سرمايه موجود در شهر فوجو و زمينههاي سرمايهگذاري، حمايتهاي دولتي و وجود نيروي انساني ماهر، ميتوان پروژههاي سرمايهگذاري بسياري را در قزوين به اجرا درآورد.

نصرتي به زمينههاي سرمايهگذاري در شهر قزوين اشاره کرد و گفت: راهاندازي فرودگاه، پروژههاي حمل و نقلي، احداث نيروگاه گازسوز، استحصال انرژي از زباله، احداث پروژههاي تجاري و اداري، پارکها، سدسازي، جمعآوري آبهاي سطحي و صنعت گردشگري از جمله زمينههاي سرمايهگذاري در قزوين است.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط