دوشنبه ۱۳۹۵/۰۶/۰۱

کشاورزقاسمي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين:

ظرفيت مبادلات اقتصادي ايران و چين قابل افزايش است

عليرضا کشاورزقاسمي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين گفت: ظرفيت مبادلات اقتصادي ايران و چين قابل افزايش است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ کشاورزقاسمي در نشست مشترک با معاون شهردار شهر فوجو کشور چين و هيأت اقتصادي همراه افزود: حجم تبادلات اقتصادي ايران و چين در 30 سال گذشته 500 ميليون دلار بوده و اکنون به 50 ميليارد دلار رسيده است.

وي با بيان اينکه اين افزايش 100 برابري تبادلات اقتصادي نشان از ظرفيت بالاي اقتصادي در اين 2 کشور دارد، عنوان کرد: در سفر اخير رييس جمهور چين به ايران 17 تفاهمنامه همکاري امضا شده است و با توجه به ظرفيت بالاي توليد کشور چين و نياز کشور ايران به بازسازي و تجهيز کارخانجات، اين تبادلات افزايش خواهد داشت.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين افزود: ايران کشوري استراتژيک در منطقه است و قزوين نيز با توجه به قرارگيري در کريدور شمال به جنوب و شرق به غرب ايران و نزديکي به پايتخت به عنوان بازار بزرگ مصرفي کشور از موقعيت مطلوبي برخوردار است.

کشاورزقاسمي با بيان اينکه اطلاعات شرکتهاي خصوصي براي جذب سرمايهگذار خارجي آماده است، اظهار کرد: توانمنديهاي استان قزوين در زمينههاي مختلف تجاري، صنعتي، گردشگري و ... بالا است و نمي توان در اين جلسات به تمامي اين ظرفيتها اشاره کرد.

وي افزود: پيشنهاد ميشود نمايندهاي از سوي دو طرف به منظور پيگيري موضوعات تعيين شود تا بتوان از ظرفيتهاي دو کشور به منظور گسترش ارتباطات بهره برد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط