شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۳۰

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

اجراي 35 برنامه متنوع به مناسبت هفته قزوين در نقاط مختلف شهر

سعيد وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: به مناسبت روز قزوين 35 برنامه متنوع فرهنگي و هنري با همکاري 15 دستگاه اجرايي براي روز قزوين برنامه‌ريزي شده است که به مدت يک هفته از پنجم تا 11 شهريور به طور غيرمتمرکز در شهر برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد در نشست خبري که به منظور تشريح برنامه‌هاي روز قزوين در سالن جلسات اين سازمان برگزار شد،اظهار اميدواري کرد: برنامه هاي متنوع روز قزوين موجب معرفي بيشتر و بهتر شهر تاريخي قزوين، ايجاد نشاط و شادابي در مردم و تحول در اقتصاد شهري شود.

وي معرفي قزوين در سطح ملي و فراملي در ميان گردشگران داخلي و خارجي، افزايش سطح آگاهي شناخت در ميان اقشار مختلف مردم به ويژه نسل جوان در خصوص تاريخ و پيشينه پرافتخار قزوين را از جمله اهداف پيشبردي برنامه روز قزوين ذکر کرد.

وزيري نژاد ثبت يک هزار و 200 اثر تاريخي در قزوين، وجود باغات سنتي، داشتن نيم قرن سابقه پايتختي در دوره صفويه، وجود اولين خيابان ايران در قزوين، داشتن مفاخر و شخصيت هاي بزرگ چون علامه قزويني و علامه دهخدا، شهيد رجايي، بابايي، ابوترابي، وحود بزرگترين کارونسراي درون شهري با نام سعدالسلطنه، موقعيت استراتژيک و انحصاري ترين دانشگاه بين المللي با سابقه 30 سال فعاليت را از ظرفيت هاي عظيم شهر قزوين برشمرد و گفت: برغم وجود اين پتانسيل هاي عظيم هنوز ظرفيت هاي اين کهن شهر تاريخي در سطح کشور ناشناخته باقي مانده است و هفته قزوين فرصتي استثنايي براي ديده شدن قزوين بوده و در اين راستا تمام توان خود را براي معرفي اين شهر در سطوح ملي و بين المللي مي گذاريم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: براي معرفي ظرفيت هاي تاريخي، فرهنگي، مذهبي و گردشگري قزوين از پنج سال پيش با پيشنهاد برگزاري مراسم «روز قزوين» بستر خوبي در شناساندن قابليتهاي اين شهر فراهم شد و امسال با استفاده از تجربه گذشته قادريم ميزبان شايسته اي براي ميهمانان داخلي و خارجي باشيم.

وزيري نژاد اظهار کرد: برنامه هايي که براي روز قزوين برنامه‌ريزي شده است در نقاط مختلف شهري اعم از عمارت چهلستون، سعدالسلطنه، بوستان‌هاي ملاخليلا، هشت بهشت و فدک به مدت يک هفته از ساعت 17 تا 23 در مناطق مختلف شهري برگزار مي شود.

اين مسوول با اشاره به  اجلاس بين المللي جاده ابريشيم تشريح کرد: اين اجلاس به پيشنهاد شهردار در 13 و 14 شهريور همزمان با هفته قزوين براي مردم مطرح و برگزار خواهد شد.

وزيري نژاد مطرح کرد: برنامه‌هاي قزوين عهد صفوي در قالب برنامه‌هاي عصرگاهي در قالب برنامه هايي مانند بازسازي عهد صفوي، اجراي مکتب تعزيه قزوين، نمايشگاه‌ عکس «قزوين قديم و قزوين فعلي»عکس مشاهير و مفاخر قزويني وتصاوير و اسناد قديم استان برگزار خواهد شد.

اين مسئول بيان کرد: هر شب به مدت 90 دقيقه جنگ شبانگاهي تحت عنوان شب‌هاي فيروز‌ه اي با محوريت فرهنگ، هنر، نشاط و سرزندگي قزوين با حضور هنرمندان خوب کشورمان در قزوين برگزار و ازشبکه‌هاي پنج و استاني پخش خواهد شد.

وي عيادت از تمام سالمندان  در شهر، برگزاري ويژه برنامه‌هاي بوستان بانوان از هشتم تا 11 شهريور، جشنواره بادبادک‌ها 10 شهريور در بوستان ملي باراجين، مسابقات مجازي کتاب‌خواني، همايش موسس صالح در مدرسه صالحيه با حضور علماي کشوري و استاني در 10شهريور، جشنواره قيمه نثار با محوريت هنرهاي آشپزي استان در هشتم شهريور ماه در بوستان ملاخليلا و مسابقات نقاشي، شعر، قصه‌گويي با لهجه قزويني در فرهنگسراهاي مختلف استان را از جمله برنامه‌هاي متنوع هفته قزوين ذکر کرد.

مدير عامل فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود:رونمايي از دو کتاب با عناوين «قزوين درآينه خاطرات» و «تاريخ نقاشي قزوين» و «قزوين نگارخانه اي به وسعت شهر» از ديگر برنامه‌هاي هفته قزوين مي باشد.

 وزيري نژاد به تشريح برنامه هاي ورزشي هفته قزوين پرداخت و افزود: برنامه‌هاي تنيس روي ميز، همايش ويلچرراني معلولين، شطرنج با حضور 26 استان، کبدي با دعوت 5 استان، واليبال، کشتي جام روز قزوين در رده‌هاي مختلف سني، چوگان از برنامه‌هاي ورزشي پيش بيني شده  در اين هفته است.

اين مسوول از غبار روبي امامزاده حسين (ع) به مناسبت هفته قزوين خبر داد و گفت:همچنين برنامه پخش زنده دعاي ندبه در امامزاده حسين (ع) از شبکه يک سيما از ديگر برنامه‌هاي در نظر گرفته شده است که در دست هماهنگي با اين شبکه هستيم تا اين امامزاده نيز از يک شبکه ملي به مردم کشور معرفي شود.

وزيري نژاد افزود:مستند «همسفر» به مناسبت هفته قزوين از ششم شهريورماه در قالب 14 قسمت 30 دقيقه‌اي به مدت 14 شب از شبکه مستند پخش و برنامه جاده ابريشم از پنج شبکه ملي (شبکه دو، زنده باد زندگي، جام جم و پرس تي وي و شبکه استاني) پوشش و پخش خواهد شد.

وي در ادامه گفت:در سال گذشته سه هزار دقيقه برنامه تلويزيوني از روز قزوين به روي آنتن شبکه هاي سراسري و استاني رفت و امسال هم دهها ساعت برنامه از رسانه ملي پخش خواهد شد تا قزوين به خوبي به مردم کشور معرفي شود.

اين مسوول افزود: تورهاي شهر گشت براي انتقال گردشگران و ميهمانان ساير استانها به مناطق ديدني و تاريخي از ديگر برنامه هاي هفته قز وين است که مي تواند مردم را با پيشينه تاريخي اين شهر بخوبي آشنا کند.

وي بيان کرد: تلاش کرده ايم تا از ظرفيت هنرمندان استان در هفته قزوين به خوبي استفاده کنيم و در زمينه هاي عکاسي، فيلمبرداري، طراحي، بازيگري، اجراي موسيقي، از هنرمندان استان استفاده کرده ايم تا در کنار هنرمندان کشور تلفيقي از يک هنر جذاب خلق شود و تجربه اي ارزشمند براي جوانان قزويني باشد.

اين مسوول خاطرنشان کرد:چهار پارکينگ ضلع‌هاي شمال و جنوب سعدالسلطنه پذيراي بازديدکنندگان ويژه برنامه هاي هفته قزوين در سعدالسلطنه خواهد بود.

وي بهره‌مندي از ظرفيت رسانه‌ها  براي معرفي ظرفيت‌هاي استان در سطح کشور و بين‌المللي ضروري اعلام کرد و افزود: نقش رسانه ملي و مطبوعات در معرفي  توانمندي‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري استان بسيار تاثيرگذار است که اميدواريم رسانه در اين حوزه ياريگر شهرداري باشند.

وزيري نژاد بيان کرد: روز قزوين فرصتي براي شناخت صنايع دستي و سوغاتي هاي شهر قزوين است و اين رويداد مي تواند با ورود صدهاميهمان ايراني و خارجي به رونق کسب و کار اصناف و هتل داران کمک کند و موجب تحول اقتصادي استان و شهر قزوين شود.

وزيري ‌نژاد تصريح کرد: همچنين برگزاري روز قزوين در کنار معرفي توانمندي هاي شهر و استان فرصت مناسبي براي ايجاد شور و نشاط و شادماني در شهر است تا مردم و گروههاي سني مختلف بتوانند چند روز فارغ از دغدغه هاي زندگي با شرکت در برنامه ها اوقات فرح بخشي را براي خود رقم بزنند.

وي در پايان اظهار ميدواري کرد: با اجراي برنامه هايي نظير هفته قزوين و مشارکت شهروندان در اداره بهتر شهر پس از 10 سال قزوين را چند پله بالاتر ببينيم و با تقويت و رونق صنعت گردشگري شاهد رفع معضل بيکاري در شهر قزوين باشيم.

پايان پيام

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر مرتبط