پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۸

کشاورزقاسمي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين:

ارمنستان مي‌تواند دروازه ورود کالاهاي قزوين به اوراسيا و اروپا باشد

عليرضا کشاورزقاسمي، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين گفت: ارمنستان مي‌تواند دروازه ورود کالاهاي قزوين به اوراسيا و اروپا باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ کشاورزقاسمي در جلسه مشترک شهردار قزوين با آرتاشس تومانيان? سفير جمهوري ارمنستان در ايران افزود: با توجه به اينکه کالاها و محصولات مي‌توانند از ارمنستان به روسيه نيز ارسال شود مي‌توان از اين ظرفيت بهره برد.

وي با اشاره به اينکه با توجه به وابستگي ايران به درآمدهاي نفتي در گذشته، تجار ايراني همچون تجار ترکيه‌اي حرفه‌اي عمل نمي‌کنند، عنوان کرد: اين وابستگي موجب شد تا کشور بيشتر در حوزه واردات فعال باشد و در حوزه صادرات ضعف‌هايي داشته باشد اما اين موضوع به معناي نبود کالاي با کيفيت ايراني نيست.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي قزوين با بيان اينکه محدوديت‌ها و مشکلاتي در زمينه سيستم بانکي و عدم پرداخت‌ها ميان ايران و روسيه وجود دارد، گفت: با معرفي تجار معتبر از سوي ارمنستان مي‌توان در توسعه ارتباطات تجاري ميان ايران و ارمنستان و بازار اوراسيا موفق عمل کرد.

کشاورزقاسمي افزود: با توجه به بازديدهاي اقتصادي سفير جمهوري ارمنستان اميد است روابط و تعاملات به صورت جدي‌تري پيگيري شود.

مسجد کبود در ايروان توسط يک قزويني ساخته شده است

محمدرضا صديقي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين ديدار گفت: ارتباط ارامنه با شهر قزوين به ساليان دور بازمي گردد و در حدود 200 سال پيش مسجدي به نام کبود توسط سردار عين در ايروان ارمنستان ساخته شده است.

صديقي افزود: احداث چندين کليسا و مدرسه در شهر قزوين براي ارامنه نمونه ديگري از ارتباط نزديک شهروندان قزويني با ارامنه ساکن اين شهر است.

وي اظهار اميدواري کرد: با توجه به حضور سفير ارمنستان در قزوين و اين ارتباط عميق از گذشته تا کنون ميان شهروندان قزويني و ارامنه بتوان در زمينه گردشگري نيز ارتباطات را افزايش داد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط