پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۸

نصرتي، شهردار قزوين:

توسعه ارتباطات اقتصادي، فرهنگي و گردشگري از مهم‌ترين اولويت‌هاي شهر قزوين است

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: توسعه ارتباطات اقتصادي، فرهنگي و گردشگري از مهم‌ترين اولويت‌هاي شهر قزوين است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در جلسه مشترک با آرتاشس تومانيان، سفير جمهوري ارمنستان در ايران افزود: اکنون شهر قزوين نماينده ايران در اتحاديه جاده ابريشم کشور چين است و مرکز اجراي برنامه‌هاي جاده ابريشم در ميان شهرهاي در مسير اين جاده به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به اينکه ميان شهر قزوين و ايروان ارمنستان تفاهمنامه همکاري برقرار است، عنوان کرد: اين ارتباط بايد با اقتدار بيشتري شکل بگيرد.

شهردار قزوين با بيان اينکه اکنون شهر قزوين با 200 شهر از 55 کشور در ارتباط است، اظهار کرد: موضوعات مهم در اتحاديه جاده ابريشم اقتصاد، فرهنگ و گردشگري است و در همه اين زمينه‌ها تمايل براي برقراري ارتباط با ارمنستان وجود دارد.

نصرتي با دعوت مجدد از سفير ارمنستان براي حضور در اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم گفت: در جشن روز ايروان در دو سال متوالي شرکت داشته‌ايم و مديران شهري ايروان نيز در جشن‌هاي و آيين‌هاي ما شرکت مي‌کنند و در اين اجلاس نيز هيأتي از ارمنستان حضور دارند.

وي افزود: اميد است با حضور سفير ارمنستان در قزوين ارتباطات با رسميت بيشتري پيگيري و قرارداد عقد خواهرخواندگي ميان قزوين و ايروان منعقد شود.

شهردار قزوين با بيان اينکه اکنون دفتر نمايندگي وزارت امور خارجه در قزوين مستقر شده است، گفت: شهرداري قزوين مي‌تواند از اين پس ارتباط با ارمنستان را از سوي اين دفتر نمايندگي و با بروکراسي کمتري پيگيري نمايد.

نصرتي ادامه داد: با توجه به انعقاد عقد خواهرخواندگي قزوين و بيشکک قرقيزستان و حضور قرقيزستان در اتحاديه اوراسيا مي‌توان روابط را بيش از پيش گسترش داد.

وي با اشاره به اينکه ارتباط نزديکي ميان ارامنه قزوين و شهروندان اين شهر وجود دارد، گفت: شهروندان ارامنه در قزوين شهرونداني درستکار و با صلاحيت محسوب مي‌شوند و اين ارتباط نزديک يکي از دلايل اصلي انعقاد تفاهمنامه و پيگيري عقد خواهرخواندگي با ايروان بوده است.

گفتني است؛ در پايان اين ديدار نشان شهروندي قزوين از سوي مسعود نصرتي، شهردار قزوين به آرتاشس تومانيان، سفير جمهوري ارمنستان در ايران اهدا شد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط