یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۴

جمالي، رئيس ايستگاه شماره 4 سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

آتش سوزي منزل مسکوني در شهرک کوثر قزوين

مرتضي جمالي، رئيس ايستگاه شماره چهار سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت : با سرعت عمل آتش نشانان از گسترش حريق در منزل مسکوني واقع در شهرک کوثر – خيابان شهيد محلاتي جلوگيري بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين، جمالي افزود: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 16 و 1 دقيقه روز شنبه بيست و سوم مرداد ماه، از آتش سوزي اجاق گاز و کپسول پيک نيکي در خيابان شهيد محلاتي شهرک کوثر قزوين خبر داده شد که بلافاصله نيروهاي عملياتي ايستگاه هاي شماره چهار و هفت  اين سازمان در کمتر از سه دقيقه به محل حادثه رسيده و مشاهده کردند در جريان آشپزي در آشپزخانه منزل مسکوني و بر اثر بي احتياطي و عدم رعايت مسائل ايمني، اجاق گاز و کپسول گاز پيک نيکي دچار آتش سوزي شده است.

وي افزود : قبل از رسيدن عوامل آتش نشاني به محل توسط ساکنين و با استفاده از يک دستگاه خاموش کننده پودري به نحو نسبتاً موثري در جهت اطفاء حريق اقدام شده بود و آتش نشانان پس از رسيدن به محل با استفاده از تجهيزات اطفايي وارد ساختمان شده و نسبت به خارج سازي پيک نيک مشتعل به خارج ساختمان ، تخليه دود و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند. لازم بذکر است؛ در جريان اين حادثه يک نفر خانم حدوداً 40 ساله از ناحيه دست چپ دچار سوختگي سطحي شده که به مراکز درماني اعزام گرديدند .

اين مسئول از شهروندان خواست تا با رعايت کامل مسائل ايمني قبل از انجام هرکاري نسبت به بررسي خطرات احتمالي و راه هاي پيشگيري از بروز حوادث اطمينان حاصل کنند و ياد آور شد: در بسياري از موارد داشتن مهارت هاي اوليه اطفاء حريق و وجود خاموش کننده هاي آتش نشاني " در منازل مسکوني و خودرو هاي شخصي " مي تواند در امر اطفاء حريق و جلوگيري از بروز خسارت هاي سنگين بسيار موثر واقع شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط