پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۲۱

نصرتي، شهردار قزوين:

کارگروه "قزوين+20" بايد در مقياس منطقه‌اي و ملي براي شهر تاثيرگذار باشد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: کارگروه "قزوين+20" در آغاز دوره هفتم بايد در مقياس منطقه‌اي و ملي براي ارتقاء شهر قزوين تاثيرگذار باشد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در اولين جلسه دوره هفتم کارگروه "قزوين+20" با اظهار خوشحالي مبني بر اينکه کارگروه "قزوين+20" از سال 88 با اقتدار با برگزاري 150جلسه به فعاليت تخصصي خود پرداخته و مديريت شهري را نيز همراهي کرده است، گفت: از سال 88 تاکنون اين کارگروه توانسته با 17 بيانيه مسائل شهر را با نگاه تخصصي و فني پيگيري کند.

نصرتي تصريح کرد: با توجه به تجربه اين کارگروه از سال 88 تاکنون، ديگر بايد انتظاري فراتر از از مقياس شهري از اين کارگروه داشت و تاثيرگذاري اين کارگروه بايد منطقه‌اي و ملي براي قزوين باشد.

شهردار قزوين با اشاره به اينکه 20سال پيش تشکيلاتي به نام نخبگان قزوين براي اتحاد و همفکري در قزوين آغاز به فعاليت کردند که به نتيجه نرسيدند و تشکلات ديگري هم به همين شيوه با نام‌هاي مختلف براي اتحاد و همفکري براي شهر راه‌اندازي شدند که خروجي نداشتند، بيان کرد: ساير استان‌ها فعاليت‌هاي در اين زمينه کردند که با ورود خوب توانستند نتايج تاثيرگذاري داشته باشند اما به اتحاد استاني قانع نشدند بلکه در سطح منطقه‌اي و ملي وارد شدند و با نام‌هاي مثل زاگرس‌نشينان، البرزنشينان و گروه شمالي به اتحادهاي منطقه‌اي و ملي فکر کردند.

اين مقام مسوول تصريح کرد: قزوين جزوء نفرات اولي بود که به اتحاد و همفکري در قالب کارگروه‌هاي مختلف فکر کرد اما اکنون در اين زمينه جايگاهي ندارد.

وي با تصريح اينکه کارگروه "قزوين +20" اکنون علاوه بر تاثيرگذاري در مقياس شهر بايد در مقياس استاني،منطقهاي و ملي براي قزوين تاثيرگذار باشند، گفت: با توجه به پيشينه تاريخي و فرهنگي شهر قزوين بايد از همه تجربه‌هاي ساير استان‌ها استفاده کنيم تا بتوانيم تاثيرگذاري بيشتري با اتحاد و همفکري براي قزوين داشته باشيم.

نصرتي بيان کرد: اين کارگروه که اعضاي آن افراد باهوش و تيزبين هستند بايد اطلاعات خود را از شهر به روز کنند.

شهردار قزوين گفت: کارگروه "قزوين +20" مي‌تواند کارهاي بزرگي انجام دهد و اکنون هم موفقيت‌هاي بزرگي داشته که خيلي از دستگاه‌هاي اجرايي نداشتند.

اين مقام مسوول با بيان اينکه اين کارگروه با ظرفيت‌هاي بالاي خود نبايد در همين مقياس فعاليت کند، گفت: اين کارگروه در زماني که يک دستگاه به طور صدرصد غيرقانوني تله سي‌يژ کامان و زرشک را پلمپ مي‌کند يا دستگاهي که مي‌گويذ اراضي بوستان باراجين کشاورزي است و اجراي پروژه در آن بايد متوقف شود، بايد تاثيرگذار باشد و از سرمايههاي شهر محافظت کند تا کسي نتواند به اين شهر لطمه‌اي وارد کند.

وي اظهار کرد: کارگروه "قزوين+20" ديگر نبايد درباره پروژه‌هاي کوچک اظهار نظر کند بلکه اين کارگروه اکنون به ظرفيتي رسيده است که بتواند در موضوعات کلان وارد شود.

نصرتي بيان کرد: در سال 88 حرف‌ها و ايده‌هاي که در اين کارگروه گفته مي‌شد ايده‌آل بود اما اکنون ديگر ايده‌آل نيست و بايد اين کارگروه اکنون نگاه کلان داشته و به روز باشد.

وي تاکيد کرد: اين کارگروه با تجربه‌هاي که کسب کرده است اکنون بايد در شيوه کار خود بازنگري کند و با اطلاعات درست و يکسان اين کارگروه بايد در سطح ملي و منطقه‌اي براي قزوين تاثيرگذار باشد.

شهردار قزوين افزود: اعضاي اين کارگروه يک جمع ارزشمند و متحد هستند و براي ارتقاء شهر قزوين تاثيرات مثبتي دارند که خروجي آن قابل مشاهده است.

نصرتي بيان کرد: اميدواريم کارگروه "قزوين+20" در دوره هفتم با يک تغييرات اساسي و با نگاه کلان براي ارتقاء شهر قزوين فعاليت فني و تخصصصي خود را آغاز کند.

پايان پيام     

 

تصاویر مرتبط