دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۸

حبيبي، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين:

در آستانه برگزاري اجلاس جاده ابريشم فضاسازي شهري شتاب بگيرد

منوچهر حبيبي، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين گفت: در آستانه برگزاري اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم فضاسازي شهري شتاب بگيرد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ حبيبي در جلسه استاني هماهنگي اجلاس بين‌المللي شهرداران جاده ابريشم که در استانداري قزوين برگزار شد، افزود: با توجه به ورود ميهمانان خارجي و داخلي به شهر قزوين مطلوب است حد فاصل عوارضي و ميدان مينودر با هماهنگي ادارهکل راه و شهرسازي زيباسازي شود.

وي ادامه داد: همچنين خوشآمدگويي به ميهمانان از عوارضي آغاز و مسير ميدان مينودر به سمت سراي سعدالسلطنه نيز براي ورود ميهمانان آمادهسازي و زيباسازي شود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين با اشاره به اينکه اين اجلاس يک رخداد بين‌المللي است که همه دستگاه‌ها براي برگزاري هرچه بهتر آن بايد بسيج شوند، عنوان کرد: ستاد سرمايهگذاري استان قزوين بسته ويژه‌اي را براي سرمايهگذاران از توانمندي‌هاي قزوين در حوزه شهري، کشاورزي، گردشگري و صنعت تهيه کرده است که فيلم کوتاه و مجلد اين ستاد مي‌تواند در اختيار ميهمانان قرار گيرد.

حبيبي با اشاره به اينکه از اين پس جلسات استاني اجلاس فشرده‌تر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بايد حضور دستگاه‌ها در اين جلسات پررنگ‌تر باشد تا بتوان از آخرين اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها در رابطه با اجلاس آگاه شد.

وي با بيان اينکه مسئوليت هماهنگي براي انعقاد تفاهمنامه‌هاي همکاري ميان دستگاه‌هاي استان با شهرهاي حاضر در اجلاس بر عهده ابوالفضل ياري، مديرکل برنامه و بودجه استانداري خواهد بود، گفت: در اين حوزه تمامي دستگاه‌ها بايد تمام توان خود را به کار ببندند تا بتوان با انعقاد تفاهمنامه و جذب سرمايهگذار خارجي در راستاي پيشرفت استان گام برداشت.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قزوين پوشش خبري اين اجلاس را در سطح ملي و بينالمللي مطلوب ارزيابي کرد و افزود: رسانه‌ها با حضور فعال خود مي‌توانند اين اجلاس و استان قزوين را در سطح جهاني مطرح کنند و رسانه ها در اين ميان نقش اساسي ايفا مي‌کنند.

هماهنگي لازم براي بهرهبرداري از بيلبورد عوارضي براي اجلاس انجام شود

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي_ورزشي شهرداري قزوين گفت: 4 بيلبورد در محدوده عوارضي قزوين در حال نصب است که با هماهنگي با اداره متبوع مي‌توان براي اجلاس از اين بيلبوردها بهره برد.

اعلام آمادگي 9 شهرداري و دو منطقه آزاد براي حضور در نمايشگاه

هادي نيکفطرت شيوايي، مديرعامل شرکت نمايشگاههاي بينالمللي استان قزوين در اين جلسه گفت: تاکنون 9 شهرداري و دو منطقه آزاد قشم و ارس براي حضور در نمايشگاه توانمندي‌هاي شهرهاي مسير جاده ابريشم اعلام آمادگي کرده‌اند.

نيکفطرت با اشاره به اينکه 400 مترمربع از سالن توانمندي‌هاي شهرهاي مسير جاده ابريشم اجاره داده شده است، عنوان کرد: تاکنون قرارداد 430 مترمربع از سالن توانمندي‌هاي استان قزوين نيز بسته شده است.

وي با بيان اينکه تا 25 مرداد بايد پلان اين نمايشگاه تکميل شود، گفت: به واحدهاي شرکتکننده در اين نمايشگاه تأکيد شده است تا بروشورهاي خود را به صورت دو زبانه به ميهمانان ارائه دهند.

مديرعامل شرکت نمايشگاههاي بينالمللي استان قزوين افزود: تمهيدات لازم براي معرفي اين واحدها به ميهمانان و پرزنت توانمندي‌ها انديشيده شده است.

لزوم هماهنگي لازم براي حضور ميهمانان در مصاحبه‌هاي خبري

مرتضي هواسي، قائممقام صدا و سيماي مرکز قزوين نير در اين جلسه گفت: ميهمانان خارجي به سختي در جلوي دوربين‌هاي خبري حضور مي‌يابند و اين امر بروکراسي خاصي را مي‌طلبد که بايد از قبل اين هماهنگي‌ها انجام شود.

هواسي با اشاره به اينکه طبق هماهنگي‌هاي بهعمل آمده اين اجلاس از طريق باکس خبري ساعت 14 و 21 پوشش داده مي‌شود، عنوان کرد: با شبکه دو، برنامه زنده باد زندگي، شبکه خبر، شبکه راديويي جوان، شبکه‌هاي جامجم، العالم، پرستيوي، ... براي پوشش خبري و گزارشي اين اجلاس هماهنگ شده است.

وي با بيان اينکه شبکه استاني نيز به صورت تماموقت در اختيار اجلاس قرار مي‌گيرد، افزود: 20 آيتم براي اجرا در اين اجلاس توسط صدا و سيماي مرکز قزوين به شهرداري پيشنهاد شده است که تنها 6 برنامه قابليت اجرا دارد و اگر امکان اجراي برنامه‌هاي ديگر نيز وجود داشت، اين اجلاس به نحو مطلوب‌تري برگزار مي‌شد.

قائممقام صدا و سيماي مرکز قزوين اجراي زنده سرود ملي توسط ارکستر سمفونيک را ضروري دانست و گفت: طبق مذاکره با تهران و هزينه بالاي اجراي زنده توسط گروه تهراني، اين اجرا توسط گروه‌هاي ديگر در حال رايزني است تا با هزينه مناسب‌تري اجرا شود.

هواسي افزود: مي‌توان از توانمندي‌هاي استان براي اجراي سرود ملي نيز بهره برد.

براي جذب حمايت مالي بايد با شرکت‌ها مذاکره شود

حميدرضا خانپور، مديرعامل شرکت شهرک‎هاي صنعتي استان قزوين در اين جلسه گفت: براي حمايت مالي از اجلاس شهرداران جاده ابريشم بايد شرکت‌ها از سطح اين اجلاس و ميهمانان شرکتکننده در آن اطلاع يابند تا براي حمايت مالي از اجلاس ترغيب شوند.

خانپور با بيان اينکه برگزاري تور صنعتي مي‌تواند در جذب سرمايهگذار خارجي بسيار تأثيرگذار باشد، عنوان کرد: مي‌توان در اين تور با حضور سرمايهگذاران خارجي راضي و ارائه مشوق‌هاي سرمايهگذاري نسبت به افزايش سرمايهگذار در قزوين گام مؤثري برداشت.

رايزنيهايي براي انعقاد تفاهمنامه در حوزه کشاورزي در حال انجام است

شاپورزاده، معاون منابع انساني سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: رايزني‌هايي براي انعقاد تفاهمنامه در حوزه کشاورزي در حال انجام است و حضور جهاد کشاورزي استان قزوين در نمايشگاه نيز قطعي است.

وي افزود: مي‌توان از زمان حضور افراد داخل اتوبوس‌هاي ويژه براي مشاهده کليپ توانمندي‌هاي استان بهره برد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط