دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۸

به همت شهرداري قزوين:

مراسم گراميداشت روز خبرنگار در قزوين در سراي سعدالسلطنه برگزار شد

مراسم گراميداشت روز خبرنگار با همکاري شهرداري قزوين، سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با حضور اصحاب رسانه در سراي تاريخي سعدالسلطنه قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، اسکندري نژاد،مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين گفت:نشرياتي به صورت قانوني تعريف مي‌شوند که به آن نشريه يارانه تعلق بگيرد و تنها ابزار کنترل‌کننده نشريه يارانه و همچنين يارانه بازدارنده نشريات غيرقانوني است.

اکبر اسکندري‌نژاد افزود:با توجه به اينکه آگهي مهم‌ترين منبع اطلاعاتي اين استان است بايد به صورت منظم پخش شده و به سمع و نظر مردم برسد.

وي با اشاره به اينکه بيشترين آگهي مرتبط با شهرداري، دادگستري و اداره ثبت است، از دستگاه هاي اجرايي خواست تا در اين زمينه نظم‌ و عدالت ايجاد شود.

خبرنگاران قزويني بيمه مي‌شوند/ نشريات شناسنامه فرهنگي قزوين هستند

موسوي،مديرکل خانه مطبوعات استان قزوين در اين مراسم ضمن تبريک به مناسبت روز خبرنگار گفت:مراسم جشن روز خبرنگار همانند سال‌هاي گذشته با همکاري شهرداري قزوين و همچنين سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قزوين برگزار شده است.

سيد عبدالعظيم موسوي،مشکل عمده خبرنگاران استان قزوين را بيمه ذکر کرد و افزود:جلسات متعدد در زمينه بيمه خبرنگاران با مسئولان ذي ربط برگزار شده است، در حال حاضر 90 نفر از خبرنگاران اين استان از 307 عضو خانه مطبوعات بيمه هستند.

وي اظهار کرد:در حدود 60 خبرنگار ديگر نيز بيمه دستگاه‌هاي اجرايي هستند و در تلاش هستيم تا پانزدهم شهريور ماه سال جاري مابقي خبرنگاران استان قزوين بيمه شوند.

اين مسئول خاطرنشان کرد: اقداماتي در زمينه مسکن خبرنگاران از سوي شرکت تعاوني مسکن انجام شده است.

وي عدم فروش، کمبود تيتراژ و نبود آگهي را از جمله اين مشکلات روزنامه نگاران در استان قزوين برشمرد و گفت:تعدادي از نشريات به دليل عدم ابلاغ اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي در شرف تعطيلي هستند، همچنين گسترش شبکه‌هاي مجازي سبب کاهش تيتراژ شده است

همچنين ميترا بهرامي نماينده خبرنگاران شهر قزوين با بيان دغدغه هاي فعالان رسانه اي استان قزوين  نداشتن انسجام و وحدت بين رسانه ها، استفاده نکردن از ظرفيت صنعتي استان براي کمک به خبرنگاران،دغدغه مسکن و معيشت را از مسائل مهم رسانه ها برشمرد و گفت به طور قطع رفع اين معضلات سبب مي شود تا خبرنگاران به صورت حرفه اي در مسير رفع مشکلات استان قزوين مسولان را همراهي و حمايت کنند.

گفتني است، اين مراسم با حضور همتي، استاندار قزوين، ايوب،مسعود نصرتي شهردار قزوين، اسکندري نژاد، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي، فرج‌الله فصيحي‌رامندي رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين، برخي از اعضاي شوراي شهر، وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، برخي از مسؤولان دستگاه‌هاي اجرايي اين استان و اصحاب رسانه در سراي سعدالسلطنه برگزار شد.

تصاویر مرتبط