دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۸

همتي،استاندار قزوين:

اهالي رسانه همواره عدالت و انصاف را در نظر داشته باشند

همتي، استاندار قزوين، رسالت خبرنگاران در نظام جمهوري اسلامي را خطير و بسيار حساس خواند و گفت: اهالي رسانه بايد در کار خود بايد همواره عدالت و انصاف را در نظر داشته باشند و فارغ از نگاه هاي جناحي و حزبي در راستاي حفظ منافع ملي قلم بزنند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،فريدون همتي يکشنبه شب در آئين گراميداشت 17 مرداد روز خبرنگار که به همت شهرداري و خانه مطبوعات قزوين در سراي سعدالسلطنه برگزار شد، با تبريک اين مناسبت به اصحاب رسانه، ياد و خاطره شهداي عرصه خبر را گرامي داشت و افزود: خبرنگار شهيد محمود صارمي متعهدانه براي مردم و جامعه از هيچ خدمت و کوششي دريغ نکرد و در زمان جبهه و جنگ به شهادت رسيد که بايد ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار و تمام شهداي گرانقدر گرامي داشته شود.

وي با بيان اين مطلب که رسانه ها رکن چهارم دموکراسي هستند، اظهار کرد: خبرنگاران نقش بي بديلي در شفاف کردن رفتار حکومت‌ها داشته و دارند، لذا بايد  عملکرد، سياست‌ها و برنامه‌ها دولت را شفاف‌سازي کرده و پل ارتباطي بين دولت، مديران و مردم باشند.

استاندار قزوين در ادامه گفت: نقد بايد سازنده، دلسوزانه و همراه با ارائه راهکار باشد و به گونه اي طرح نشود که نااميدي و ياس مردم را در پي داشته باشد.

نقد بايد منصفانه، دلسوزانه و همراه با ارائه راهکار باشد

همتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه در هر حوزه و بخشي ضعف ها و کاستي هاي وجود دارد که بايد به نقد آنها پرداخت، افزود: اما اين نقد بايد سازنده  و همراه با ارائه راهکار باشد و به گونه اي طرح نشود که نااميدي و ياس مردم را در پي داشته باشد.

اين مسوول خاطرنشان کرد: همه بايد يکپارچه تلاش کنيم تا در خدمت منافع ملي باشيم و در جناحي بازي ها حق ناديده گرفته نشود،دولت يازدهم فارغ از نگاه هاي سياسي و گرايش ها در صدد بهبود فضاي کسب و کار و رونق اقتصادي کشور است، لذا از رسانه ها بايد اين اقدامات را منعکس کنند و از سياه نمايي پرهيز کنند.


نبايد دولت را تخريب و تضعيف کنيم

استاندار قزوين با تاکيد بر اينکه نبايد دولت و فرزندان خود را تخريب کنيم، بلکه بايد در راستاي حفظ منافع ملي کار کنيم، افزود: با وجود آنکه عده اي دولت را تخريب مي کنند، ولي مردم خدمتگزاران خود را به خوبي مي شناسند و حامي آنان هستند.

همتي اضافه کرد: در شرايط فعلي کشور نيازمند وحدت ملي است تا بتوانيم با حمايت رسانه ها و مردم در مسير عملياتي کردن اقتصاد مقاومتي دولت را ياري کنيم.

خبرنگاران از سرمايه هاي معنوي جامعه هستند/ آماده حل مشکلات خبرنگاران استان قزوين هستيم

وي در ادامه اظهار کرد: نقش خبرنگاران در توسعه استان و تقويت وحدت و انسجام بي بديل است و ما نيز براي حل مشکلات اين گروه پرتلاش آمادگي کامل داريم، در اين رابطه هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد و در خدمت اصحاب رسانه تلاش گر هستيم.

اين مسئول با اشاره به نياز مسئولان استان به همراهي رسانه ها براي اجراي اهداف و برنامه هاي خود در بخش ديگري از صحبت هاي خود را به برنامه ريزي هاي صورت گرفته براي شتاب بخشيدن به رشد و توسعه استان اختصاص داد و گفت: در سال جاري براي ايجاد 20 هزار شغل و همچنين افزايش صادرات محصولات و کالاهاي توليدي استان به 800 ميليون دلار هدف گذاري کرده ايم.

وي با بيان اينکه با تدابير اتخاذ شده واحدهاي توليدي استان نسبت به گذشته با نشاط و پويايي مناسبي به فعاليت مي پردازند، افزود: گواه اين ادعا پرداخت 10هزار و 80 ميليارد ريال ماليات در سال گذشته در سطح استان و اختصاص آن به عمران و آباداني شهرها و روستا بوده است.

 

 

 

تصاویر مرتبط