سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۲

انتصاب رؤساي جديد اداره حراست و امور اداري شهرداري قزوين

در آييني با حضور شهردار قزوين، مديرکل حراست استانداري، رئيس کل حراست استان، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر و جمعي از مديران شهرداري قزوين، حسن شعباني به عنوان رئيس جديد اداره حراست و عباس عسگري به سمت رئيس امور اداري شهرداري قزوين منصوب شدند.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بينالملل شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي، شهردار قزوين در اين جلسه گفت: عملکرد هر دو مدير در حوزه‌هاي خود قابل تقدير است و هر دو در حراست سابقه داشته‌اند و اين تصميم با تدبير اتخاذ شده است.

نصرتي با اشاره به اينکه تا کنون آرامش خوبي در حوزه مديريت شهري برقرار بوده است، عنوان کرد: اولويت کار مديران حراست همواره پيشگيري بوده است و در صورت نياز در حوزه حراست و اداري همواره با عشق و علاقه شهرداري را همراهي کرده‌اند.

وي ابراز خوشحالي کرد: همکاري با چنين افرادي در حوزه مديريت شهري موجب مباهات است.

شهردار قزوين با بيان اينکه يکي از وظايف و تأکيدات حراست شهرداري، اطلاعرساني بهموقع است، گفت: اگر حراست نتواند به عنوان پل ارتباطي حوزه نظارت و اجرا عمل کند، برخي با اطلاعرساني غلط مي‌توانند وضعيت يک دستگاه اجرايي با 400 نوع خدمات را بههم بريزند.

نصرتي با اشاره به اينکه احساس امنيت با ارزش‌تر از خود امنيت است، عنوان کرد: اداره حراست بايد تمام تلاش خود را در ايجاد احساس امنيت در شهرداري بهکار ببندد.

وي افزود: بايد ارتباط نزديکي بين مديران ايجاد شود و با روابط عمومي مناسب و تقويت روابط بتوان اطلاعات را بهموقع انتقال داد.

شهردار قزوين با بيان اينکه بايد کساني که اظهار نگراني مي‌کنند با مصداق موضوعات را بيان کنند، گفت: در حوزه اطلاعرساني نيز نبايد به شيوه سابق عمل کرد زيرا اين امر خروجي و نتيجه نخواهد داشت.

حراست حافظ سلامت، امنيت، اموال و نيروي انساني است

فرجاله فصيحيرامندي، رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين جلسه گفت: حراست حافظ سلامت، امنيت، اموال و نيروي انساني است و ارتباط با حراستکل و حراست استانداري مي‌تواند به عنوان هدايتکننده بسيار مؤثر و مفيد باشد.

فصيحيرامندي با اشاره به اينکه در انتخاب افراد به ويژگي‌ها و شاخص‌هاي آن‌ها توجه ويژه‌اي مي‌شود، اظهار کرد: از نگاه بازدارندگي آقاي عسگري تقدير مي‌کنم.

وي با بيان اينکه در دستگاه‌هايي همچون شهرداري انتظار از حراست بيشتر است، تصريح کرد: حراست همچون چشم بيناي شهرداري است و بايد تلاش کرد تا کيفيت کارها و نيروي انساني افزايش يابد.

حسين صلحجو، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: حفاظت و حراست از زحمات و خدمات مديران و کارکنان شهرداري يکي از وظايف حراست است.

ارتقاي سلامت اداري از وظايف حراست است

صالحي، رئيس حراست کل استان نيز در اين جلسه ارتقاي سلامت اداري را از وظايف حراست خواند و گفت: صيانت از نيروي انساني، مديران و نيروهاي خدوم از ديگر وظايف حراست در سازمان‌ها است.

وي با اشاره به اينکه در گذشته امنيت يک مفهوم ذهني بوده است، اظهار کرد: اکنون اين مفهوم در محيط اداري و خدماترسان تسري پيدا کرده است.

رئيس حراست کل استان افزود: نبايد با ضوابط دست و پا گير موجب نارضايتي مردم و نا امني شد، رضايتمندي و نارضايتي مردم يکي از مصاديق امنيت و ناامني در جامعه است و بايد رضايتمندي مردم از مراکز خدماترسان افزايش پيدا کند.

جابهجايي‌ها در نظام موجب افزايش کارايي مي‌شود

بهزاد پرويزي، مديرکل حراست استانداري قزوين نيز در اين جلسه با بيان اينکه جابهجايي‌ها در نظام موجب افزايش کارايي مي‌شود، گفت: مديران در اين جابهجايي‌ها به دنبال افزايش انگيزه و تقويت کارآمدي حوزه‌ها هستند.

پرويزي با اشاره به اينکه جايگاه حراست در دستگاه‌ها مهم و اساسي است، عنوان کرد: با توجه به بودجه شهرداري، جايگاه حراست در اين سيستم نمود بيشتري پيدا مي‌کند.

وي افزود: نگاه ما در حوزه حراست شهرداري و بر اساس آييننامه‌ها اين است که اين حوزه جزو پيکره شهرداري است و اگر نقطه قوتي در اين سيستم وجود دارد، حراست در آن نقش دارد.

مديرکل حراست استانداري قزوين با بيان اينکه حراست به عنوان امين و سنگ صبور سيستم است، گفت: حراست به دنبال مچگيري و بزرگنمايي نيست ولي بايد روز به روز شاهد کاهش مشکلات باشيم.

پرويزي افزود: بايد از ظرفيت کارشناسي و توان علمي نيروي انساني استفاده بهينه کرد.

شهرداري قزوين در حوزه پيشگيري از جرم در کشور اول است

عباس عسگري، رئيس جديد امور اداري شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين در حوزه پيشگيري از جرم در کشور اول است و با اخلاق اسلامي در حوزه حراست به دنبال جذب بوده‌ايم.

عسگري با بيان اينکه اولين حراست هر مجموعه، مدير ارشد آن مجموعه است، گفت: اگر حراست بتواند مشاور خوبي براي مدير باشد، در کارش موفق خواهد بود.

وي افزود: شناسايي گلوگاه‌هاي فاسد و رصد افراد ستارهدار در محيط‌ها يکي از کارهاي ما در حراست بوده است.

حضور 4 ساله در حوزه اجرايي موجب عملکرد بهتر است

حسن شعباني، رئيس جديد اداره حراست شهرداري قزوين گفت: 4 سال در حوزه اداري و اجرايي تجربه ارزشمندي بود که مي‌تواند موجب عملکرد بهتر و مطلوب‌تر در حوزه حراست شود.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط