یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۰

اوقات فراغت سالم و با نشاط با دوره‌هاي آموزشي در فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين

فرهنگسراي شهيد رجايي يکي از مجهزترين فرهنگسراهاي استان قزوين بوده و خدمات فراواني همچون کلاس‌هاي هنري، علمي کاربردي، سلامت و تغذيه، موسيقي، هنرهاي تجسمي در زمينه‌هاي مختلف مشغول ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي به هنر آموزان است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين؛ فرهنگ از موضوعات مهم و اساسي هر جامعه بوده و اهميت فعاليت‌هاي فرهنگي و توسعه آن‌ها بر کسي پوشيده نيست و توجه ويژه به اين مقوله مهم‌ترين راهکار براي کاهش مشکلات اجتماعي است ولي در راستاي توجه به توسعه فرهنگ در جامعه، ايجاد و راه‌اندازي زيرساخت‌هاي فرهنگي جزو ملزومات اين مقوله است.

 

کمبود مراکز فرهنگي، تفريحي در شهر و ضعف فعاليت‌هاي فرهنگي اجتماعي در بروز آسيب‌هاي اجتماعي نقش تأثيرگذاري دارند، در اين راستا طي سال هاي اخير شهرداري قزوين اقدام به راه اندازي و ساخت فرهنگسراهايي در مناطق مختلف شهر به ويژه مناطق کمتر توسعه يافته کرده است که از آن جمله مي‌توان به فرهنگسراي شهيد رجايي در محله راه آهن اشاره کرد.

 فرهنگسراي شهيد رجايي از سال 95 شروع به فعاليت کرده و داراي کادري مجرب، تحصيل‌ کرده و جوان است که يکي از مجهزترين فرهنگسراهاي استان قزوين بوده و خدمات فراواني همچون کلاس‌هاي هنري، علمي کاربردي، سلامت و تغذيه، موسيقي، هنرهاي تجسمي در زمينه‌هاي مختلف مشغول ارائه خدمات آموزشي و فرهنگي به هنر آموزان است.

 

آموزش شکوفايي خلاقيت کودکان با وسايل دورريز در فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين

 

يکي از بخش‌هاي جذاب فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين بخش کودک بوده که آموزش‌هاي متنوعي در راستاي پرورش خلاقيت با مضمون آموزش‌هاي شهروندي در پيش دبستاني و خانه کودک به کودکان ارائه مي‌شود، ثبت نام در پيش دبستاني شهيد رجايي اقساطي بوده و کلاس هاي فوق برنامه «ورزش براي‌تونيک» ،«آشپز کوچولو» و «خلاقيت از وسايل‌هاي بازيافتي» و «کلاس‌هاي کودکانه» به صورت رايگان در اين پيش دبستاني به کودکان ارائه مي‌شود.

 

آموزش چرتکه، مهندسي خلاقيت و ورزش ويژه کودکان

 

همچنين خانه کودک اين فرهنگسرا در چهار ترم تشکيل و استعداد کودکان با توجه به نظريه مربيان و کارشناسان کودک ارزيابي مي‌شود و در نهايت به شکوفايي استعداد کودک کمک مي‌کند و کلاس‌هايي نظير چرتکه، مهندسي خلاقيت، ورزش براي‌تونيک، سفالگري، تئاتر، موسيقي، نقاشي، قرآن، کلاژ و غيره در اين خانه کودک به کودکان آموزش داده مي‌شود.

 

وجود بيش از 126 رشته مختلف ورزشي، فرهنگي و هنري براي استفاده شهروندان در فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين

 

در بخش بزرگسالان بيش از 126 رشته هنري و عملي در اين فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين برگزار مي‌شود و بعضي از رشته‌هاي هنري به صورت کارآفريني بوده که بعد از امتحان در رشته مربوطه هنر آموزان مي‌توانند مشغول به کار شوند.

 

کلاس‌هاي هنرهاي دستي‌(چرم‌دوزي، سرمه‌دوزي‌، ربان‌دوزي، دوخت‌هاي سنتي، خياطي، ويتراي، بافتني، عروسک‌دوزي، گليم‌بافي، قالي‌بافي و غيره) کلاس‌هاي علمي کاربردي (آموزش هفت مهارت، فتوشاپ، نرم‌افزار‌هاي معماري و عمران، نرم‌افزارهاي حسابداري و غيره) کلاس‌هاي سلامت و تغذيه (آشپزي، دسر، سفره‌آرايي، کافي‌شاپ، کيک و شيريني و غيره) در فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين برگزار مي‌شود.

 

کلاس‌هاي هنرهاي تجسمي (خوشنويسي، مهارت‌هاي مادران، عکاسي و غيره) و کلاس‌هاي موسيقي (سنتور، سه‌تار، دف، تنبک، بلز، کمانچه، ويالون، ني و غيره) از جمله کلاس‌هاي اين فرهنگسرا ويژه بزرگسالان است.

 

همچنين کلاس‌هاي زبان انگليسي زير نظر اساتيد مجرب و کارشناسان در مقاطع سني مختلف کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار و در پايان هر ترم درسي کارنامه ارائه مي‌شود و در پايان نيز هر کتاب ترميک گواهينامه معتبر صادر مي‌شود.

 

هنرآموزان مي‌توانند با معرفي دو نفر از دوستان خود از 50 درصد تخفيف برخوردار شود و همچنين در پايان ترم به افرادي که در فعاليت کلاسي و نمره پايان ترم نمره برتر و بالايي گرفتند 30 درصد تخفيف به شهريه هنرآموزان داده مي‌شود.

 

برگزاري کارگاه‌هاي يک روزه هنري

 

برگزاري کارگاه هاي يک روزه که در طي 3 تا 4 ساعت برگزار مي‌شود که از ديگر برنامه‌هاي پرطرفدار فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين است که از آن جمله مي‌توان به «تزيين سبد ميوه»، «ژله‌هاي تزريقي و تصويري»، «شيريني باقلوا»، «شکلات»، «آينه‌کاري» و «دکوپاژ» و غيره اشاره کرد.

 

برگزاري رايگان کلاس‌هاي روانشناسي، سلامت و تغذيه

 

برگزاري رايگان کلاس‌هاي روانشناسي کودک، کارشناسي تغذيه و همچنين رژيم غذايي مناسب ويژه کودکان و بزرگسالان روزهاي سه‌‌شنبه و پنج‌شنبه  صبح‌ها ساعت 10 تا 12 در فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين برگزار مي‌شود.

 

ارائه تخفيف مناسب به ادارات و ارگان‌هاي دولتي از سوي فرهنگسراي شهيد رجايي قزوين

 

ارگان‌ها و نهادهايي که تمايل به برگزاري چنين کلاس‌هايي دارند، مي‌توانند با تخفيف خوبي از کلاس‌هاي فرهنگسراي شهيد رجايي برخوردار شوند.

 

علاقمندان براي شرکت در اين کلاس‌ها مي‌توانند در ساعات اداري به واحد آموزش فرهنگسراي شهيد رجايي واقع در چهارراه سپه، 200 متر به سمت خيابان راه‌آهن، جنب چاپخانه فاضل، طبقه اول مراجعه کنند.

 

تصاویر مرتبط