چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۰۶

جهانگيري‌فرد، سرپرست سازمان ترافيک شهرداري قزوين:

عرشه پل عابر پياده رمپ‌دار شهرک عارف قزوين نصب شد

سعيد جهانگيري‌فرد، سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: مرحله نصب عرشه پل عابر پياده رمپ‌دار شهرک عارف به پايان رسيده است و پيش‌بيني مي‌شود اين پل عابر تا يک ماه آينده به بهره‌برداري شهروندان برسد.

به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين؛ جهانگيري‌فرد افزود: ميزان اعتبار پيش‌بيني شده براي اجراي اين پروژه 150 ميليون تومان است و با توجه به برنامه‌ريزي صورت گفته انتظار مي‌رود ظرف يک ماه آينده به پايان برسد.

جهانگيري‌فرد افزود: با توجه به درخواست ساکنان شهرک عارف براي دسترسي به ناحيه شهري غياث‌آباد پل هوايي عابر پياده به‌صورت رمپ‌دار براي اولين بار در شهر قزوين احداث مي‌شود.

وي توضيح داد: احداث دوربرگردان در ضلع شمال ميدان مادر در راستاي دسترسي به ناحيه شهري غياث آباد يکي از درخواست‌هاي شهروندان ساکن در شهرک عارف و بهارستان بود که به تحقق رسيد و تهيه و نصب پل هوايي عابر پياده از شهرک عارف براي دسترسي به اين ناحيه از ديگر مطالبات شهروندان اين شهرک است که به‌زودي محقق خواهد شد.

اين مسئول با اشاره به اجراي رنگ‌آميزي و نورپردازي در اين پل هوايي گفت: پله‌هاي دسترسي اين پل به‌صورت رمپ‌دار طراحي شده که اين اقدام در راستاي توجه ويژه به معلولان و سالمندان بوده است.

وي ادامه داد: با توجه به احداث تقاطع غيرهمسطح امام رضا، پل هوايي عابر پياده نوبلي جمع آوري شده است تا با تغييرات لازم در اين محور نصب شود.

اين مسوول اضافه کرد: با توجه به هزينه 300 تا400ميليون توماني احداث يک پل هوايي عابر پياده، با انتقال اين پل از نوبلي به اين محور، هزينه احداث پل هوايي عابر پياده در اين مکان 50درصد کاهش پيدا کرده که اکنون 150ميليون تومان براي بازسازي و نصب اين پل در اين محور در نظر گرفته شده است.

مديرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري قزوين بيان کرد: به دليل فضاي موجود براي نصب اين پل از پله‌هاي رمپ‌دار استفاده شده است و اين پل با دهنه 39 متر و 4 ستون طراحي شده است.

وي بيان کرد: با توجه به سرعت بالاي خودروها، تردد شهروندان براي دسترسي به ناحيه غياث آباد با مشکل مواجه بود که با اجرايي شدن اين پروژه، ايمني تردد شهروندان تأمين خواهد شد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد: پل عابر پياده شهرک عارف نيز با توجه به نيازسنجي صورت گرفته و حادثه خيز بودن مسير ياده شده براي عابران پياده در حال نصب است.

جهانگيري‌فرد خاطرنشان کرد: پل‌هاي عابر پياده يکي از بهترين تجهيزات براي کاهش آمار تصادفات عابران پياده با خودروها به شمار مي‌رود.

وي عنوان کرد: بر اين اساس سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين همواره سعي دارد با توجه به نيازسنجي‌هايي که به صورت مرتب و با توجه به توسعه فضاهاي شهري انجام مي‌دهد نسبت به نصب پل‌هاي عابر پياده در نقاط مختلف شهر اقدام کند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط