دوشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۰۴

ايزابل وتزل، هماهنگ‌کننده برنامه جهاني شهرهاي سبز:

فعاليت‌هاي شهر قزوين نشان از تعهد مسئولان به توسعه پايدار دارد

ايزابل وتزل، هماهنگ‌کننده برنامه جهاني شهرهاي سبز گفت: فعاليت‌هاي شهر قزوين نشان از تعهد مسئولان به توسعه پايدار دارد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ وتزل در جلسه هماهنگي برنامه ابتکار عمل شکوفايي شهري (CPI) افزود: اين فعاليت‌ها و تلاش‌ها در راستاي پيشرفت شهر انجام مي‌شود و در سطح بين‌المللي ظرفيت‌هاي خوبي براي شهر قزوين فراهم مي‌آورد.

وي با اشاره به اينکه در اجلاس ژنو شاخصههاي زيستمحيطي توسعه شهرها نهايي ميشود، اظهار کرد: در اين اجلاس پس از نهايي شدن موارد و موضوعات همکاري و شاخصه‌هاي موردنظر، اين شاخص‌ها به عنوان خطوط راهنما براي پيشبرد کارها مدنظر قرار مي‌گيرد.

هماهنگ‌کننده برنامه جهاني شهرهاي سبز با اشاره به حضور دانشمندان بين‌المللي در اجلاس ژنو عنوان کرد: تمايل به همکاري با شهرداري قزوين در رابطه با شاخصه‌هاي حوزه شهري از سوي يونيپ وجود دارد.

وتزل با تأکيد بر تقويت مسائل محيط زيستي گفت: با تقويت شاخصه‌هاي زيست محيطي مي‌توان کيفيت اسکان بشر را ارتقا داد و با تأکيد بر CPI مي‌توان SDG را جهاني کرد.

وي با بيان اينکه شاخصه‌هاي شهري محيط زيست و چند جانبه بودن آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به اظهارات خانم دکتر ابتکار مبني بر وجود چالش آلودگي هوا در شهرهاي ايران، اين چالش بزرگي است که مي‌تواند کيفيت زندگي در شهرها را تحت تأثير قرار دهد.

هماهنگ‌کننده برنامه جهاني شهرهاي سبز ادامه داد: مي‌توان با همکاري UN-HABITAT شاخص‌هايي را در خصوص آلودگي هوا تعيين کرد و در اين خصوص اقدامات عملي و اجرايي انجام داد.

وتزل افزود: به جز سر فصل 11 سند SDG مي‌توان در 25 شاخص ديگر هم با حوزه شهري قزوين همکاري داشت.

وي با اشاره به اينکه UN-HABITAT و يونيپ همکاري‌هاي گسترده‌اي را آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: اهداف اصلي اين دو آژانس سياستگذاري و ارزيابي تأثير محيط زيست بر زندگي شهري است.

هماهنگ‌کننده برنامه جهاني شهرهاي سبز به اولويت‌هاي مورد نظر اين دو آژانس اشاره کرد و گفت: کارآمدي منابع، حمل و نقل و موضوع آب و فاضلاب از جمله اولويت‌هاي اين آژانس‌ها به شمار مي‌رود و در آينده همکاري در اين زمينه‌ها بيشتر خواهد شد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط