چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۳

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

عمليات 125 قزوين براي مهار آتش در محوطه شرکت هفت الماس

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش سوزي گسترده ضايعات در محوطه شرکت هفت الماس بدون بروز خسارت جاني با تلاش آتش نشانان پيش از گسترش و سرايت به اطراف مهار و خاموش شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ افزود: پس از اطلاع رساني اين حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني قزوين به سرعت نيروهاي عملياتي سه ايستگاه آتش نشاني يک ، 2 و هفت  قزوين، آتش نشاني الوند، شهر محمديه و شهر صنعتي را به همراه چندين دستگاه خودرو سنگين، لودر و تانکر آبرسان، در ساعت 15 و 42 دقيقه روز دوشنبه بيست و يکم تير ماه به لاين شمالي اتوبان تهران مقابل شهر محمديه رهسپار کرد.
وي افزود: محل حريق در فضاي روباز دپوي ضايعات شرکت به مساحت بيش از دو هزار متر مربع بوده که مواد قابل اشتعال و ضايعات نگهداري شده در اين قسمت به صورت گسترده طعمه حريق گشته بود.
وي با اعلام اينکه هنگام رسيدن آتش نشانان قزوين نيروهاي عملياتي آتش نشاني محمديه و الوند و شهر صنعتي در محل حادثه حضور داشتند، افزود: به علت نزديکي محل حريق با سوله هاي شرکت و جلوگيري از سرايت حريق به ساير قسمت‌ها آتش نشانان به محض رسيدن به محل با استفاده از تجهيزات مخصوص و لوله هاي آبرساني از چندين سمت خود را به کانون آتش سوزي رساندند و مشغول مهار و فرونشاندن آتش سوزي شدند.

وي با اشاره به اينکه دود ناشي از اين آتش سوزي از فواصل دور کاملا قابل رويت بود، تصريح کرد: آتش نشانان با تلاش فراوان اين آتش سوزي را مهار و به طور کامل خاموش کردند و از سرايت آن به ساير قسمت‌ها جلوگيري به عمل آوردند.

وي گفت: در اين عمليات هماهنگي خوب آتش نشاني هاي محمديه، قزوين، الوند، شهر صنعتي و نيروهايHSE  کارخانه هفت الماس کاملاً مشهود بود.
ذوالقدر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اين حادثه به هيچ يک از شهروندان آسيبي نرسيد و تنها يکي از آتش نشانان در حين عمليات دچار دود گرفتگي جزئي شد که با حضور امدادگران اورژانس به صورت سرپايي مورد مداوا قرار گرفت.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط