شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۲۲

موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

مغازه حليم پزي در محاصره شعله‌هاي آتش

قدير موسي خاني، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از تلاش آتش نشانان در عمليات اطفاء آتش سوزي مغازه حليم پزي در بلوار پرستار واقع در بلوار امام خميني (ره) خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ موسي خاني افزود: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 4 و 48 دقيقه بامداد روز پنجشنبه بيستم خرداد ماه از مشاهده دود و آتش سوزي مغازه حليم پزي در بلوار پرستار قزوين خبر داده شد که بلافاصله 2 اکيپ عملياتي اطفاء حريق از ايستگاه هاي شماره 2 و 7 اين سازمان در کمتر از 2 دقيقه به محل حادثه اعزام و مشاهده کردند دود غليضي از داخل مغازه حليم پزي به بيرون خارج و شعله هاي آتش به سرعت در حال گسترش است.

موسي خاني با اعلام سرعت عمل نيروهاي عملياتي در اين حادثه افزود: آتش نشانان با ورود به مغازه با استفاده از دستگاه تنفسي و تجهيزات اطفاء حريق نسبت به مهار آتش و تخليه دود و ايمن سازي محل حادثه اقدام کردند.

موسي خاني علت عمده بروز آتش سوزي در واحدهاي صنفي اغذيه فروشي را بي احتياطي و عدم نظافت به موقع تهويه هاي اجاق ها و کباب پزها دانست و تصريح کرد: به علت تجمع چربي هاي ناشي از پخت و پز در فيلتر هاي سيستم تهويه اجاق گازها، در مدت زمان طولاني و عدم نظافت به موقع فيلتر ها، موجب بروز آتش سوزي مي گردد.

اين  مسئول با توجه به فعاليت شبانه روزي برخي از مشاغل عرضه کننده محصولات غذايي در ايام ماه مبارک رمضان از صاحبان اين مشاغل خواست تا با رعايت موارد ايمني نسبت به بازرسي اتصالات و نصب شيلنگ هاي گاز استاندارد و رعايت فاصله مناسب اجاق ها از يکديگر اقدام کنند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط