5/31/2016

کاظمي، مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين:

95 درصد از فضاي سبز شهر قزوين با آب خام آبياري مي‌شوند

سيد مهدي کاظمي، مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: 95 درصد از فضاي سبز شهر قزوين با آب خام آبياري مي‌شوند.

به گزارش روابط عمومي اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ کاظمي در آيين بهرهبرداري از خط لوله انتقال آب به مخزن خليج فارس افزود: پروژه استفاده از آب خام در فضاي سبز شهري، پروژه‌اي ملي است که از سال 1377 با امضاي تفاهمنامه‌اي ميان وزارت کشور و وزارت نيرو در دستور کار شهرداري‌ها قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه در ميان شهرهاي کشور، 14 شهر براي اجراي اين پروژه اعلام آمادگي کردند، تصريح کرد: شهر قزوين نيز جزو 14 شهر کانديد براي اجراي اين پروژه بود و با استفاده از اعتبارات ملي، استاني و شهرداري توانسته است جزو شهرهاي پيشرو در اين زمينه باشد.

مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين با بيان اينکه در حال حاضر 600 هکتار فضاي سبز در شهر قزوين وجود دارد، گفت: تمامي اين فضاي سبز از شمالي‌ترين تا جنوبي‌ترين و از شرقي‌ترين تا غربي‌ترين بخش شهر قزوين توسط آب خام آبياري مي‌شوند و تنها 5درصد آب شرب براي استفاده در سرويس‌هاي بهداشتي و آبخوري‌ها به بوستان‌ها انتقال داده مي‌شود.

کاظمي با اشاره به اينکه اکنون در شهر قزوين براي آبياري فضاي سبز از لوله‌هايي با قطرهاي 16 تا 250 ميلي متر استفاده مي‌شود که فشار 2 تا 25 اتمسفر را تحمل مي‌کنند، اظهار کرد: براي اجراي خط لوله انتقال آب از بوستان دهخدا به مخزن خليج فارس از لوله‌هاي چدن نشکن به منظور تحمل فشار آب با فشار 25 اتمسفر و دبي 60 ليتر بر ثانيه استفاده شده است.

وي افزود: اين مخزن براي آبياري فضاي سبز پونک، ملاصدرا، کمربند سبز شهر قزوين و بوستان ملي باراجين احداث شده و اميد است در آينده‌اي نزديک براي آبياري بوستان 26 هکتاري حاشيه رودخانه باراجين مورد استفاده قرار گيرد.

گفتني است؛ خط لوله انتقال آب از بوستان دهخدا به مخزن خليج فارس در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامي قزوين به طول 6 هزار و 400 متر و با اعتبار 27 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

پايان پيام/

 

related images