سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۳/۱۱

چگيني، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

جاده ابريشم براي قزوين به يک پتانسيل تبديل شده است

احد چگيني، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت: گذر جاده ابريشم از قزوين فرصتي مغتنم مي‌باشد تا بتوان در يک جهش فرهنگي و اقتصادي، قزوين را که روزي ام القراي جهان اسلام بوده است به جهانيان عهد امروزي بشناسانيم.

احد چگيني در جلسه اخير شوراي اسلامي شهر قزوين که با حضور مسعود نصرتي شهردار قزوين به همراه مديران شهرداري براي ارائه گزارشي از آخرين پيگيري‌ها و اقدامات انجام شده در رابطه با اجلاس جهاني راه ابريشم که شهريور امسال در قزوين برگزار خواهد شد، برگزار گرديد، افزود: اين جاده بين المللي تا قرن 15 ميلادي به ميزان يکهزارو 700 سال مورد استفاده کشورها براي تبادلات اقتصادي و فرهنگي قرار مي‌گرفته است.

وي بيان کرد: جاده ابريشم امروزه براي ما به يک ظرفيت و پتانسيل تبديل شده است.

سخنگوي شوراي عالي استان‌ها و رئيس کميسيون املاک و توافقات شورا در ادامه با اشاره به تاريخچه و پيشينه قزوين گفت: قزوين جزو معدود شهرهاي مسير جاده ابريشم بوده که بالندگي و افتخارش در سلسله هاي مختلفي همچون ناصري، ايلامي و سلجوقي و در کل دوهزارو 500 سال پادشاهي بيشمار است.

وي با اشاره به پيشنهاد مديرعامل سازمان فرهنگي_ورزشي مبني بر انتخاب قزوين در سال 2020 به عنوان مرکز گردشگري جهان اسلام ادامه داد: اين رخداد قابليت بهره برداري قزوين از ظرفيتهاي ملي را چند برابر مي‌سازد و اگر زيرساخت‌ها ارتقاء يابد و از ظرفيتهاي جهاني و ملي و حمايت شهروندان بهره ببريم به نتايج خوبي دست پيدا خواهيم کرد.

اين عضو شورا پيشنهاد داد: مي توان فراخواني اعلام کرد و از صاحب نظران دعوت به عمل آورد تا درباره نقش قزوين در جاده ابريشم مطالبي تهيه کنند و تمامي آنها را به شکل مجلد چاپ و در آينده استفاده کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط