شنبه ۱۳۹۵/۰۲/۱۸

ابراهيمي، مدير عامل آرامستان‌هاي شهرداري قزوين خبر داد؛

صرف سالانه 45 ميليارد ريال اعتبار عمراني در آرامستان‌هاي قزوين

غلامرضا ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين گفت: سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين سالانه بيش از 45 ميليارد ريال اعتبار براي انجام اقدامات عمراني در آرامستان‌هاي شهر هزينه مي‌کند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين؛ ابراهيمي افزود: در محدوده شهري قزوين 6 آرامستان وجود دارد و علاوه بر هشت آرامستان موجود در نواحي منفصل شهري، گلزار شهداي شهر نيز با مشارکت بنياد شهيد اداره مي‌شود.
ابراهيمي با بيان اين مطلب که در سال گذشته بيش از 28 باب حجره در بهشت فاطمه (س) احداث شده است و ساخت 15 حجره نيز در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: تکميل سالن ترحيم و نمازخانه با ظرفيت 400 متر مربع، کفسازي بهشت حسيني با اختصاص 10 ميليارد ريال، ساخت سر درب ضلع شرقي بهشت رضوي و 10 حجره تجاري،کفسازي و محوطه سازي اين آرامستان از مهم ترين اقدامات عمراني در سطح آرامستان‌هاي شهر به شمار مي رود.
ابراهيمي افزود: تعريض جاده فاسيان، ساخت آلاچيق براي سايبان همراهان متوفي،احداث بازيگاه، ايجاد حفاظ براي دو طرف کانال به مساحت 560 متر را از ديگر اقدامات عمراني اين سازمان برشمرد.
ابراهيمي با تاکيد بر ضرورت راه‌اندازي ايستگاه اتوبوسراني براي تردد به آرامستان بهشت فاطمه (س)گفت: کم عرض بودن جاده منتهي به اين آرامستان موجب ترافيک در اين مسير به ويژه در روزهاي تعطيل مي‌شود که حل اين مشکل نيازمند تملک باغ‌هاي اطراف با هزينه گزاف و صرف زمان طولاني است.
مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري با بيان اين مطلب که به طور ميانگين روزانه 9 نفر در قزوين فوت مي‌کنند، وسعت آرامستان بهشت فاطمه (س) را 23 هکتار عنوان و بيان کرد: اکنون 20 هزار نفر در اين آرامستان مدفون شده‌اند و 10 هزار قطعه قبر ديگر نيز آماده‌سازي مي‌شود.
ابراهيمي در پايان افزود: در بهشت حسيني با دو هکتار وسعت و ظرفيت 9 هزار قطعه قبر، اکنون حدود هفت هزار نفر مدفون هستند که دو هزار قبر از ظرفيت آن باقي مانده است و ظرفيت بهشت صدر را 9 هزار نفر و آرامستان نوبيلي در حيات اول را 6 هزار و 800 و در حيات دوم هزار و 400 نفر مي‌باشد.
پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط