پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۲/۰۹

با شرکت 500 بانوي قزويني؛

پنجمين جشنواره صبحانه سالم در بوستان بانوان برگزار شد

همزمان با ششمين روز از هفته سلامت،پنجمين جشنواره صبحانه سالم با حضور جمعي از مسئولان و ??? بانوي قزويني با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و مرکز بهداشت شهيد بلنديان در بوستان بانوان قزوين برگزار ‌شد.

پنجمين جشنواره صبحانه سالم با حضور نصرتي،شهردار قزوين، اعضاي شوراي شهر،خوانساري، رئيس مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ اشدري، رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين يکي از جذابيت هاي اين جشنواره را حضور سه نسل در کنار هم عنوان کرد و گفت: تنوع سفره هاي صبحانه بسيار عالي بود که با مواد غذايي سالم، ارزن قيمت و با کيفيت تهيه شده بودند.

فاطمه اشدري افزود:جشنواره صبحانه سالم از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري هر ساله متنوع تر از سال هاي گذشته برپا مي شود که خوشبختانه با استقبال بالاي بانوان قزويني مواجه شده است.

 وي از ديگر ويژگي هاي جشنواره صبحانه سالم را رقابت سالم ميان شرکت کنندگان در فضايي صميمانه، شاد و مفرح برشمرد و اظهار کرد: يکي از ميزهايي که هر بازديد کننده اي را به سمت خود جذب مي کرد، ميز صبحانه ويژه کودک بود با توجه به اينکه کودکان در سن رشد هستند توجه به استفاده از تغذيه اي سالم و مقوي ضروري است.

اين عضو شوراي شهر قزوين افزود: برگزاري جشنواره صبحانه سالم در بوستان بانوان بر جذابيت اين جشنواره افزوده بود، با توجه به استقبال کم نظير بانوان به نظر مي رسد سال آينده بايد جشنواره صبحانه سالم همزمان در چندين بوستان نظير بوستان فدک برگزار شود.

جشنواره صبحانه سالم توانسته به درستي در جهت ترويج هر چه بيشتر جامعه تلاش کند

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز در اين مراسم گفت:تبيين نقش مادران در تغذيه و سلامت افراد خانواده و به ويژه فرزندان، آشنايي شهروندان با صبحانه هاي مناسب، سالم و مقوي، معرفي مواد غذايي سالم مورد نياز براي صبحانه، نهادينه کردن فرهنگ مصرف هر روزه صبحانه، آگاهي از عوارض نخوردن صبحانه و آشنايي بيشتر بانوان با مواد غذايي سالم را از جمله محورهاي پنجمين جشنواره صبحانه سالم برشمرد.

سعيد وزيري نژاد افزود:اين جشنواره که به منظور آشنايي شهروندان با صبحانه هاي مناسب، سالم و مقوي برگزار شد بيش 500 سفره صبحانه طبخ و آماده شده توسط شرکت کنندگان در معرض ديد عموم قرار گرفت.

وي اظهار کرد:جشنواره صبحانه سالم توانسته به درستي در جهت ترويج و آگاهي هر چه بيشتر جامعه تلاش کند چراکه بانوان را به تهيه صبحانه هايي ترغيب کرده که سلامت خانواده ها و حتي جامعه را تضمين مي کند.

وي افزود: تغذيه سالم بسيار تأثير گذار است که به شهروندان توصيه مي کنم پرهيز از فست فودها و توجه به صرف صبحانه سالم را بيش از پيش مد نظر خود قرار دهند.

به گفته اين مسئول برگزاري چنين جشنواره‌هايي فرصتي براي آشنايي مادران با حوزه سلامت و انتقال مفاهيم آن به کودکان و فرزندان است.

اين مسئول خاطرنشان کرد: استفاده از مواد سالم و مغذي، تزيين مناسب، سادگي و پرهيز از تجمل، محورهاي مد نظر کارشناسان براي داوري صبحانه ها بود.

دکترخوانساري، رئيس مرکز بهداشت شهيد بلنديان در خصوص اهميت وعده غذايي صبحانه گفت: امروزه صرف صبحانه در منزل و در جمع خانواده بسيار کمرنگ شده و اين مسئله علاوه برنقش تغذيه اي، نقش عاطفي رواني بسيار بزرگي براي شروع يک  روز دارد که فراموش شدن اين ارزش ها باعث ايجاد مشکلاتي خواهد شد.

عليرضا خوانساري در ادامه به اين نکته تاکيد کرد که بانوان سعي کنند در تهيه صبحانه دقت بيشتري داشته باشند و از مواد غذايي سالم و مفيد که کم نمک و کم چرب و کم شيرين استفاده کنند.

وي اظهار کرد:صبحانه يکي از وعده هاي مهم غذايي است که متاسفانه کودکان و ساير اعضاي خانواده ميل و رغبت کمتري به صرف صبحانه دارند، تنوع غذايي در برنامه صبحانه و تزيين و جذاب کردن آن از راههاي بسيار مفيد براي ترغيب کودکان به اين وعده غذايي است،در اين جشنواره بانوان قزويني علاوه بر انتخاب بهترين و سالم ترين مواد غذايي در تهيه صبحانه، هنر خود را در تزئين و جذاب نمودن آن به نمايش گذاشتند. 

خوانساري افزود: اين جشنواره در راستاي گسترش فرهنگ انتخاب و مصرف درست فرآورده هاي غذايي، سالم و ايمن و با توجه به اهميت مصرف صبحانه به عنوان مهمترين سبد غذايي روزانه و تاثير آن در سلامتي مردم به ويژه تاثير آن در يادگيري درسي دانش آموزان برگزار شد چرا که صبحانه براي کودک و نوجوان مهمترين وعده غذايي است که مصرف آن موجب يادگيري بهتر و دقت بيشتر درسي مي شود.

پايان پيام

 

 

 

 

تصاویر مرتبط