چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست کشور:

شهر قزوين همواره خدمات ارزنده اي به کشور ارائه داده است

معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست کشور گفت: شهر قزوين همواره خدمات ارزنده اي را به کشور ارائه داده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهردار قزوين؛ ابتکار در مراسم اهداء لوح و پرچم طرح ابتکاري شکوفايي شهري کلان‌شهرها (CPI-MC) که در سازمان محيط‌زيست کشور برگزار شد، افزود: شهر قزوين مي تواند الگوي شهرهاي ديگر باشد و ديگر شهر ها نيز توجه به شکوفايي شهري را در اولويت کاري خود قرار دهند.

وي با اشاره به فرايند سريع شهرگرايي در جهان و ايران، بر لزوم توجه به موضوع شکوفايي شهري به عنوان موضوعي مهم در سازمان اسکان بشر تأکيد کرد و گفت: بايد روحيه نشاط و سرزندگي در مردم، فضايي براي بازي بچه ها، کار و استراحت، امکاناتي براي سهولت در رفت و آمد و استفاده از طبيعت در شهرهاي کشور ايجاد شود.

دبير شوراي عالي طرح ابتکاري شکوفايي شهري (CPI) ادامه داد: هرچه شهرها با طبيعت نزديک تر و مانوس تر باشند، آرامش و نشاط بيشتري بر شهرها حاکم مي شود و جرايم شهري کاهش مي يابد.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور به سفر دکتر حسن روحاني، رييس جمهور در شهريور ماه به نيويورک اشاره کرد و گفت: ما امروز اهداف توسعه پايدار را بر اساس دستور العملي که در نيويورک به امضاي رييس جمهور و ديگران رهبران شهري رسيده است، دنبال مي کنيم که اين دستور العمل ها و سياست ها با برنامه شکوفايي شهري و ارتقاي سطح کيفيت زندگي به ويژه در زمينه محيط زيست هماهنگ است.

ابتکار تلاش هاي دولت يازدهم را در شکل دهي به سازمان هاي مردم نهاد به ويژه در حوزه محيط زيست و ارتقاي سطح سرمايه اجتماعي بسيار ارزنده دانست و افزود: اميدواريم با همت دولت، همگرايي و هم افزايي در افزايش مشارکت شهروندان و ترغيب بخش خصوصي براي سرمايه گذاري بيش از پيش انجام شود.

وي با اشاره به شرايط پساتحريم و امکان جذب سرمايه گذاري هاي خارجي از بهبود شرايط محيط زيست و پشتوانه هاي لازم خبر داد.

ابتکار در پايان بر لزوم توجه به دانش سنتي در کنار دانش روز تأکيد کرد و گفت: براي احياي باغات سنتي قزوين و برنامه ريزي هاي در جهت تحقق آن، بايد تغيير اقليم را نيز مد نظر قرار داد.

پايان پيام/

 

تصاویر مرتبط