چهارشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۲۶

نصرتي، شهردار قزوين:

شهر قزوين پايلوت اجراي طرح شکوفايي شهري از بين 64 شهر شد

مسعود نصرتي، شهردار قزوين گفت: شهر قزوين از ميان 64 شهر از 38 کشور به عنوان پايلوت اجراي طرح شکوفايي شهري انتخاب شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ نصرتي در مراسم اهداء لوح و پرچم طرح ابتکاري شکوفايي شهري کلان‌شهرها (CPI-MC) که در سازمان محيط‌زيست کشور برگزار شد، افزود: از سال 2012 که موضوع شکوفايي شهري مطرح شد، حدود 4 سال مي‌گذرد و ما در اجلاس شهرداران در وين که 6 و 7 مردادماه 1394 در مقر سازمان ملل برگزار شد، پيشنهاد همراهي با طرح شکوفايي شهري را مطرح کرديم.

وي با اشاره به پيگيري‌هاي فراوان مسئولان به ويژه حمايت‌هاي رئيس سازمان محيط‌زيست کشور عنوان کرد: با توجه به شناخت دکتر ابتکار از اين طرح بين‌المللي و ارسال نامه از سوي وي به آقاي خوان کلوسه اين مسئوليت توسط مدير اجرايي سازمان اسکان بشر به قزوين سپرده شد.

شهردار قزوين ادامه داد: از حدود 10 ماه پيش نيز شهر قزوين به عنوان پايلوت انتخاب و بنا شد تا سند اين طرح تنظيم شود و پس از تصويب سند، بنگاه‌ها و گروه‌هاي محيط زيستي تشکيل شوند تا زمينه را براي جذب سرمايه‌گذاران به ويژه در حوزه محيط‌زيست فراهم کنند.

در ادامه جلسه نصرتي با تشکر از تلاش‌هاي دکتر ابتکار براي حمايت‌هاي بين‌المللي ايشان، از حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد، دکتر همتي، اعضاي شوراي شهر قزوين و ديگر مديراني که عضو مجمع جهاني شهرهاي اسلامي (WAIC) هستند تشکر و قدرداني کرد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط