سه‌شنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۸

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين مطرح کرد؛

آماده‌باش کامل آتش نشانان قزوين در ايام پاياني سال

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين گفت: تمامي آتش نشانان در ايام پاياني سال در 7 ايستگاه به حالت آماده باش به سر مي‌برند.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر در مورد اقدامات در دست اين سازمان در چهارشنبه سوري امسال گفت: سازمان آتش نشاني امسال بر آموزش و پيشگيري تاکيد زيادي داشته تا عموم مردم آموزش داده شوند و از حوادث جلوگيري شود.

 

وي درباره ديگر اقدامات انجام شده آتش نشاني ادامه داد: طرح "محله ما" توسط سازمان فرهنگي شهرداري برگزار شد و سازمان آتش نشاني نيز ايمني اين طرح را در برعهده داشت.

ذوالقدر افزود: با هماهنگي اداره کل آموزش و پرورش پوسترهاي آموزشي در خصوص آگاهي و ايمني به کل مدارس ارسال شد و همچنين مسئولين پيشگيري آتش نشاني در صورت تمايل مدارس آماده ارائه اطلاعات لازم به مدارس خواهند بود.

وي بيان کرد: آتش نشان‌ها طبق سنوات گذشته آماده باش کامل هستند و اميدوار هستيم در چهارشنبه آخر سال ماموريتي به ما اعلام نشود و هيچ فردي آسيب نبيند.
ذوالقدر گفت: تمامي آتش نشانان امسال در 7 ايستگاه آماده باش کامل هستند و همچنين در 6 نقطه شهر از جمله سبزه ميدان، خيام شمالي، عالي قاپو و محل‌هاي حساس ماشين آتش نشاني مستقر خواهد شد تا اگر حادثه‌اي رخ داد اقدامات لازم انجام شود.

وي به طرح‌هاي ويژه نوروز اين سازمان اشاره کرد و گفت: کارشناسان آتش نشاني از هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و محل‌هاي اقامتي مسافران بازديد خواهند کرد و شرايط اين مکان‌ها از نظر ايمني بررسي و دستورالعمل ايمني صادر خواهد شد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين اضافه کرد: در ادامه اين طرح، محل اسکان فرهنگيان که غالبا مدارس هستند توسط کارشناسان بازديد و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وي اذعان کرد: ماشين‌هاي آتش نشاني از تاريخ 25 اسفند لغايت 15 فروردين ماه سال 95 به طور مداوم در عوارضي‌هاي شهر و اماکني همچون پارک ملت و پارک ملاخليلا که محل اسکان مسافران نوروزي است، مستقر خواهند شد تا خطري مسافران را تهديد نکند.
اين مسئول يادآور شد: استان قزوين به 4 خودرو هيدوليک نجات براي تصادفات مجهز است و کمبودي در اين زمينه ندارد.

وي بيان کرد: تعدادي از افراد سودجو به دليل منافع شخصي و اقتصادي خود وسايل محترقه وارد کرده و برخي کودکان به دليل عدم کنترل والدين در دام اين افراد گرفتار مي‌شوند.
ذوالقدر تاکيد کرد: والدين بايد کنترل لازم را بر روي فرزندان خود داشته باشند و بدانند ترقه‌هاي سيگاري که به ظاهر بي‌خطر هستند، درصد زيادي از آسيب‌ها را به خود اختصاص مي‌دهند.
وي اظهار کرد: شعار سازمان آتش نشاني "شهر ايمن با شهروند ايمن" است. به والدين توصيه مي‌کنم فرزندان خود را از خطراتي که در کمين آن‌ها است آگاه کنند و اگر حادثه‌اي رخ داد بلافاصله با سامانه 125 تماس حاصل کنند تا همکاران ما در کمتر از زمان استاندارد براي امدادرساني اقدام کنند.


ذوالقدر در پايان يادآور شد: شهروندان براي آگاهي از مسائل ايمني مي‌توانند در کانال تلگرام شهرداري به آدرس public125 عضو شوند و از اطلاعات آن بهره لازم را ببرند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط