چهارشنبه ۱۳۹۱/۰۲/۲۷

معاون فني و عمراني شهردار قزوين خبر داد؛

اختصاص 70 ميليارد ريال اعتبار براي آسفالت معابر قزوين

معاون فني و عمراني شهردار قزوين از اختصاص 70 ميليارد ريال اعتبار براي آسفالت معابر سطح شهر قزوين در سال جاري خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، معاون فني و عمراني شهردار قزوين ديشب در سيزدهمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر قزوين به ارائه گزارشي پيرامون اجراي طرح روکش آسفالت معابر اصلي و فرعي سطح شهر پرداخت.
مسعود حق‌لطفي در اين نشست طي سخناني اظهار کرد: در سال جاري بنا است در مجموع 105 هزار تن آسفالت در 900 هزار متر مربع از معابر اصلي و فرعي شهر قزوين پخش شود که هزينه آسفالت معابر اصلي 35 ميليارد ريال و معابر فرعي نيز معادل همين مبلغ است.
حق‌لطفي افزود: از اين مبلغ 14 ميليارد ريال به معابر اصلي منطقه يک و 12 ميليارد و 400 ميليون ريال به معابر فرعي آن اختصاص يافته است.
وي ادامه داد: معابر اصلي منطقه دو شهرداري هشت ميليارد ريال و معابر فرعي آن هشت ميليارد و 600 ميليون ريال از اين مبلغ را شامل مي‌شود.
معاون فني و عمراني شهردار با بيان اينکه باقي‌مانده اين مبلغ نيز براي عمليات آسفالت، روکش و ترميم معابر اصلي و فرعي شهرداري منطقه سه هزينه مي‌شود، خاطرنشان کرد: اين مبالغ به ترتيب صرف اجراي عمليات در معابر اصلي با 23 هزار و 840 تن و معابر فرعي با چهار هزار و 574 تن آسفالت مي‌شود.
حق‌لطفي تأکيد کرد: تمام اين عمليات در يک بازه زماني شش ماهه از خرداد تا آبان ماه سال جاري به اجرا در مي‌آيد و از آنجا که در ماه‌هاي مهر و آبان، به دليل وقوع بارندگي و نامناسب بودن هوا براي اجراي عمليات، امکان کندي در پيشرفت طرح وجود دارد، تلاش مي‌شود در سه ماه تابستان با حمايت مسئولان دستگاه‌ها و ادارات مختلف، ظرفيت توليد آسفالت در کارخانه‌هاي آسفالت شهرداري قزوين بيشتر شود.
 
وي تصريح کرد: به اين ترتيب افزايش توليد در طول تابستان، کاهش آن را در ماه‌هاي پائيز جبران کرده و در نتيجه طرح مورد نظر در مدت تعيين شده به اجرا در مي‌آيد.
معاون فني و عمراني شهردار کيفيت اجراي طرح را منوط به مطلوبيت سه عامل؛ ماشين‌آلات پخت آسفالت، مصالح و نيز حمل و نقل و اجرا دانست و بيان کرد: با خريد دو کارخانه آسفالت 120 و 160 هزار تني علاوه بر رفع معضل زيست‌محيطي ناشي از کارخانه قبلي، ظرفيت و کيفيت آسفالت توليدي نيز افزايش يافته است.
حق‌لطفي ادامه داد: در زمينه به کارگيري مصالح نيز پيش از خريد کارخانه هاي فعلي، آسفالت توليد شده در کارخانه آسفالت آشنستان از سيليس به عنوان ماده پايه تشکيل مي‌شد که پريدن و عدم انسجام آسفالت را در پي داشت، اما با به کار‌گيري مصالح آهکي در توليد آسفالت کنوني، کيفيت آسفالت به دليل دارا بودن قدرت جذب بالاتر، افزايش يافته است.
وي عنوان کرد: به دليل استفاده از مصالح جديد، بنا شده است تا ضخامت آسفالت يک سانتي‌متر نسبت به سال‌هاي قبل کاهش يابد که اين امر 20 هزار تن صرفه جويي در آسفالت را به دنبال دارد.
معاون فني و عمراني شهردار در خصوص مرحله حمل و نقل و اجرا اذعان کرد: به دليل نزديکي کارخانه به شهر و متعاقب آن کاهش احتمال سردشدگي آسفالت، استفاده از امولسيون استاندارد، کمپرسور هوا و نيز جارو زدن سطوح قبل از اجراي عمليات، با نظارت صحيح مي‌توان اين عامل را نيز تا حد زيادي بهبود بخشيده و با سوق دادن هر سه عامل به سمت و سوي مطلوب، کيفيت آسفالت معابر سطح شهر را ارتقا بخشيد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط