شنبه ۱۳۹۱/۰۲/۲۳

حق لطفي، معاون فني و عمراني شهرداري قزوين:

طبق طرح تفضيلي در شهر قزوين بايد 27 پل غيرهمسطح احداث شود

اعضاي كارگروه "قزوين+ 20" در يك بازديد يك روزه از نزديك در جريان روند عمليات اجرايي پروژه‌هاي تقاطع هاي غيرهمسطح مطهري و ايثار، امام علي(ع)، سرداران و نصر قرار گرفتند.

 

معاون فني و عمراني شهرداري قزوين گفت: بازديد و ارايه پيشنهادات اعضاي كارگروه قزوين + 20 از پروژه‌هاي اجرايي در راستاي بهتر اجرايي كردن پروژه‌ها كمك خوبي براي مديريت شهري در تصميم گيري ها است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در اين بازديد با ارايه توضيحات در خصوص روند عمليات اجرايي پروژه هاي تقاطع هاي غيرهمسطح و مشكلات اجرايي آن گفت: طبق طرح تفضيلي در شهر قزوين بايد 27 پل غيرهمسطح احداث شود كه با افتتاح پروژه هاي احداث تقاطع هاي غيرهمسطح در سال جاري، قزوين صاحب 10پل غيرهمسطح خواهد بود.
مسعود حق لطفي وي با اشاره به اينكه مديريت شهري تلاش دارد اين پروژه ها را قبل از بازگشايي مدارس به بهره برداري برساند، افزود: افتتاح پروژه‌هاي احداث پل‌هاي غيرهمسطح در مرتفع كردن مشكل ترافيك شهر قزوين كمك بزرگي خواهد كرد.
وي به روند عمليات اجرايي پروژه تقاطع غيرهمسطح نصر اشاره و بيان كرد: اين پروژه با هدف كاهش بار ترافيك خيابان شهيد بابايي و اتصال بلوار شمالي به شمال شهر(ملاصدرا تا اتوبان زنجان) و ايجاد كمربندي شرقي و غربي در حال اجرا است.
حق لطفي به مبلغ قرارداد 64ميليارد ريالي اين پروژه اشاره كرد و توضيح داد: در حال حاضر آرماتوربندي2 فونداسيون از ديوارهاي جنوبي اين پروژه باقي مانده و مابقي ديوارها انجام شده است و همچنين بتن ريزي فونداسيون ديوارهاي شمالي به اتمام  رسيده است.
اين مقام مسوول با بيان اينكه80 درصد از عمليات بتن ريزي ديوارهاي كوله شمالي و جنوبي انجام شده است، افزود: اين پروژه از 61درصد پيشرفت فيزيكي و 33درصد پيشرفت ريالي برخوردار است.
وي با بيان اينكه احداث تقاطع غيرهمسطح سرداران با هدف كاهش بار ترافيك در محور وليعصر تا بلوار باهنر در دستور كار قرار گرفت، بيان كرد: تاكنون 200مترمكعب خاكبرداري، 991متر مربع قالب بندي، 2هزارو 898مترمكعب بتن ريزي و 354هزار كيلوگرم آرماتوربندي براي اجراي اين پروژه انجام گرديده كه هم اكنون از 31پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
معاون فني و عمراني شهرداري قزوين در خصوص احداث تقاطع غيرهمسطح امام علي(ع) گفت: اين پروژه با هدف اتصال بلوار باهنر به بلوار امام علي(ع) و كاهش بار ترافيكي ورودي شهر و ايجاد كمربندي شمالي و جنوبي در حال اجراست كه هم اكنون از 25درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار مي‌باشد.
حق لطفي با بيان اينكه ستون‌هاي اين پل بتن ريزي شده است و در مرحله قالب بندي و بتن ريزي سر ستون ها مي باشد، افزود: از عمليات عمراني اين پروژه 9هزار و 352 مترمكعب خاكبرداري، هزارو 109مترمربع قالب بندي، 4هزار و 14 مترمكعب بتن ريزي و 410هزار كيلوگرم آرماتوربندي انجام شده است.
وي به احداث تقاطع غيرهمسطح مطهري و ايثار اشاره و بيان كرد: اين پروژه با هدف كاهش بار ترافيكي و ايجاد كمربندي شرقي و غربي اجرايي شده است كه از 43درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
اين مقام مسوول اضافه كرد: تاكنون 5هزار و 695مترمكعب خاكبرداري، 692مترمربع قالب بندي، 263 مترمكعب بتن ريزي و 7هزار و 610كيلوگرم آرماتوربندي انجام شده است.
 در ادامه جريان بازديد اعضاي كارگروه سووالات خود را از روند و چگونگي اجراي عمليات عمراني پرسيدند و پيشنهادات خود را براي تسريع در روند عمليات اجرايي پروژه ها ارائه دادند.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط